آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

نمایش «غرقو» برگزیده جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی سنتی شد

نمایش «غرقو» برگزیده جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی سنتی شد

بوشهر - نمایش غرقو کاری از هنرمندان نمایش شهرستان گناوه برگزیده هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی سنتی کشور شد.

کارگردان نمایش آئینی سنتی غرقو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با نظر هیئت برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر آئینی سنتی، نمایش غرقو به عنوان کار برگزیده برای اجرا در مراسم اختتامیه جشنواره انتخاب شد.

عبدالرضا محمدی‌نژاد گفت: لازم به ذکر است که این جشنواره به صورت غیر رقابتی اجرا می‌شود و از اثر برگزیده در این جشنواره برای اجرا در روز اختتامیه دعوت به عمل می آید.

محمدی نژاد کارگردان گناوه‌ای ضمن تبریک این افتخار به جامعه هنری استان بوشهر بیان کرد: بنا به محدویت زمانی و الزام حضور هنرمندان نمایش غرقو در بازبینی تئاتر فجر استان امکان اجرا در روز اختتامیه مهیا نبود و ضمن تشکر از حسن انتخاب برگزارکنندگان برای دیدن و انتخاب نمایش غرقو از انصراف این گروه برای اجرا در روز اختتامیه خبر داد.

وی با اشاره به هنرمندان این اثر نمایشی افزود: رضا رحمانی، علی معرف، احسان واعظ، علیرضا سیفی، یوسف بیژنی، احمد منصورنژاد، حسن رئیسی، حسین رئیسی، مسیحا محمدی نژاد و اهورا دهدشتی هنرمندان بزرگسال و خردسال این اثر نمایشی هستند.

حسین رئیسی یکی از هنرمندان برجسته این گروه نیز در گفتگو با مهر ضمن یادآوری جایگاه هنرمندان گناوه در این جشنواره گفت: امروز گناوه به عنوان یکی از قطب‌های اصلی این نوع نمایش در کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: از طرف هیئت برگزاری جشنواره اعلام شد که سی‌دی اجرای نمایش برای شرکت در جشنواره‌های کشورهای مالزی، ارمنستان و آذربایجان فرستاده می‌شود و امیدوارم که این نمایش در آن جشنواره‌ها نیز پذیرش و اجرا شود.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی سنتی کشور در حالی برگزار شد که اجرای نمایش غرقو به کارگردانی عبدالرضا محمدی نژاد در محوطه بیرونی تئاتر شهر و محوطه داخلی برج میلاد با استقبال بی‌نظیر  مواجه شد.

کد N948177

وبگردی