آفتاب
اعرافی:

جامعة‌المصطفی تعامل مناسبی با حوزه علمیه دارد

جامعة‌المصطفی تعامل مناسبی با حوزه علمیه دارد

رئیس جامعة المصطفی ‌العالمیه با بیان این‌که «سالانه جمعیت بسیاری با اهداف علمی در قم حضور می‌یابند» گفت: توریسم علمی و بین‌المللی زیرساخت مناسبی در شهر قم ندارد.

رئیس جامعة المصطفی ‌العالمیه با بیان این‌که «سالانه جمعیت بسیاری با اهداف علمی در قم حضور می‌یابند» گفت: توریسم علمی و بین‌المللی زیرساخت مناسبی در شهر قم ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار با شهردار قم، با بیان این‌که «حوزه علمیه یکی از ظرفیت‌های ویژه استان قم است» اظهار کرد: بعد بین‌المللی حوزه علمیه شهر قم را به مهم‌ترین شهر بین‌المللی کشور تبدیل کرده است به همین علت نهادهای مختلف شهر باید به این ویژگی شهر قم توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر این‌که «جامعةالمصطفی با مراکز مختلف کشورهای اسلامی و غیر اسلامی ارتباط دارد» تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار دانش آموخته در کشورهای مختلف زیر نظر جامعة‌المصطفی شبکه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی را ایجاد کرده‌اند.

رئیس جامعة المصطفی ‌العالمیه از‌ جایگاه دانش آموختگان این مجموعه آموزشی در کشورهای مختلف یاد کرد و گفت: ۱۲۰ ملیت مختلف در جامعة المصطفی آموزش‌های دینی را سپری می‌کنند و در سال‌های آینده برای حضور جامعة المصطفی در تمام کشورها تلاش می‌شود.

وی با اشاره به حضور پرشور طلاب غیر ایرانی در آموزش‌های غیر حضوری مطرح کرد: آموزش‌های کوتاه مدت بسیاری برای اساتید و متخصصان غیر ایرانی و ایرانی برگزار می‌شود؛ طلاب جامعةالمصطفی انجمن‌های دینی مختلف را ایجاد کرده و بیش از هشت هزار نفر را به سمت این انجمن‌ها جذب کرده‌اند.

اعرافی خاطرنشان کرد:‌ المصطفی در کنار فعالیت‌های دینی برای ترویج زبان فارسی گام‌های مناسبی برداشته و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان و خانواده‌های آن‌ها با زبان و ادب فارسی آشنایی پیدا کرده‌اند.

وی از سیاست‌های کیفی جامعة المصطفی یاد کرد و افزود: هر روز یک کتاب توسط مراکز مختلف این مجموعه آموزشی تولید و ۵۰ نشریه فعال برای اطلاع‌رسانی توسط جامعةالمصطفی در کشورهای مختلف توزیع می‌شود.

امام جمعه قم با بیان این‌که «جامعة المصطفی تعامل مناسبی با بخش‌های مختلف حوزه علمیه دارد» عنوان کرد: جایگاه بین‌المللی قم نقطه عطف انقلاب اسلامی است و اکنون با تکیه بر ظرفیت‌های این شهر حرکت‌های فراملی در این شهر انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «توریسم علمی و بین‌المللی زیرساخت مناسبی در شهر قم ندارد» اظهار کرد: سالانه جمعیت بسیاری با اهداف علمی در شهر قم حضور می‌یابند به همین علت باید به این زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

اعرافی گفت: شهرداری قم باید با استفاده از پژوهشگران و متخصصان معماری اسلامی را با نگاه‌های علمی طراحی و برای ارائه به جهان آماده‌ کند که در این زمینه جامعة المصطفی می‌تواند مشارکت‌های مناسبی داشته باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به این‌که «توزیع مساجد به صورت مناسبی در شهرک‌ها انجام نشده است» عنوان کرد: در طراحی‌های شهری باید به جایگاه مساجد توجه داشته باشیم.

وی تولید اندیشه و ترویج علوم معماری اسلامی را یکی از رسالت‌های شهر قم دانست و مطرح کرد: این امر بدون مشارکت سازمان‌های مختلف تحقق نمی‌یابد و نهادهای مختلف باید در پیشرفت شهر قم مشارکت داشته باشند.

اعرافی با بیان این‌که «درآمدزایی شهرداری قم باید افزایش یابد» گفت: این افزایش‌ها باید به صورتی باشد که به قشر ضعیف جامعه آسیب نرسد؛ هرچند بودجه‌های کلان در شهر قم وجود ندارد اما باید در خدمات‌رسانی به شهروندان از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم.

انتهای پیام

کد N948130

وبگردی