آفتاب
عضو کمیسیون فرهنگی:

کتاب به سوبسید و تبلیغات نیاز دارد

کتاب به سوبسید و تبلیغات نیاز دارد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرانه پایین مطالعه کتاب بر لزوم پایین آوردن قیمت کتاب از طریق اختصاص سوبسید و همچنین انجام تبلیغات و فرهنگ‌سازی مناسب تاکید کرد.

سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا عنوان کرد: در کمیسیون فرهنگی کار وسیعی را درباره گرانی کاغذ آغاز کرده‌ایم. در این راستا از کارخانه‌های تولید کاغذ در برخی شهرها مثل اهواز، اصفهان و ساری بازدید کردیم و جلسه‌ای با حضور مدیران کارخانه‌ها و وزاری آموزش و پرورش، اقتصاد و صنعت انجام دادیم. در نتیجه قرار شد کمیسیون مشترکی در این‌باره تشکیل شود.

او ادامه داد: موضوع دیگری که من در این جلسه مطرح کردم این بود که بخشی از پایین بودن سرانه مطالعه کتاب به دلیل گران بودن کتاب است. به وزیر ارشاد پیشنهاد دادم که دولت و مجلس به کاغذ سوبسید بدهند تا قیمت کتاب پایین بیاید و مطالعه بیشتر شود. با این گرانی قطعا کسی کتاب نمی‌خرد.

حسینی همچنین گفت: البته مردم در شبکه‌های مجازی مطالعه می‌کنند. منتهی قبلا روزنامه را می‌خریدند اما الان نمی‌خرند یا برخی کتاب‌ها را در شبکه‌های مجازی مطالعه می‌کنند. به نظر من سرانه مطالعه پایین نیامده بلکه سرانه مطالعه و خرید کتاب پایین آمده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: باید به سمت افزایش مطالعه کتاب برویم و این مساله راهی ندارد به جز این که قیمت را پایین بیاوریم. البته کار فرهنگی هم باید انجام بدهیم. ما کار فرهنگی نمی‌کنیم. مثلا در صداوسیما پفک تبلیغ و معرفی می‌شود اما کتاب نه. در این شرایط چه توقعی از مردم می‌توان داشت که کتاب بخوانند؟

نماینده قزوین افزود: برای انواع و اقسام کالاها روی پل‌ها و بیلبوردها تبلیغ می‌شود. می‌توانیم چند بیلبورد را هم به تبلیغ کتاب اختصاص دهیم.

او در پایان تصریح کرد: ما کار فرهنگی نمی‌کنیم؛‌ قیمت کتاب هم زیاد است و همه این‌ها در کنار شبکه‌های مجازی دست به دست هم داده‌اند تا سرانه مطالعه کتاب پایین بیاید.

انتهای پیام

کد N948059

وبگردی