آفتاب
رسولی:

باید مراقب بود از سرمایه‌های ملی بهره‌برداری انتخاباتی نشود

باید مراقب بود از سرمایه‌های ملی بهره‌برداری انتخاباتی نشود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه جریان‌های سیاسی در حال حاضر در مرحله سازماندهی تشکیلاتی خود هستند گفت‌: نباید در جریان انتخابات از سرمایه‌های ملی بهره‌برداری انتخاباتی شود.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ فضای سیاسی کشور در سال انتخابات اظهار کرد: از نیمه دوم امسال فضای کشور با سرعت بیشتری به سمت سیاسی شدن و انتخاباتی شدن پیش خواهد رفت.

وی افزود: بر اساس برنامه زمان بندی انتخابات، ثبت نام انتخابات از روز 28 آذر آغاز و 7 اسفند نیز رای گیری انجام می‌شود. به موازات طی شدن مراحل انتخابات، دست اندرکاران انتخابات در حوزه اجرا، نظارت و بخش احزاب و فعالان سیاسی نیز بر دامنه فعالیت‌های خود می‌افزایند. احزاب و جریان‌های سیاسی در حال حاضر مشغول برنامه ریزی و سازماندهی درون تشکیلاتی خود هستند. البته در حوزه‌های تک نماینده‌ای، تبلیغات غیر رسمی از طریق برقراری ارتباطات رو در رو و تشکیل نشست‌های غیر رسمی جریان دارد اما در تهران و کلان شهرها این فضا با تاخیر زمانی ایجاد می‌شود.

این عضو بنیاد امید ایرانیان با بیان این که رئیس جمهور پس از فراغت نسبی از موضوع پرونده هسته‌ای به مهمترین بخش پروژه انتخابات یعنی بررسی صلاحیت‌ها ورود کرده است، خاطر نشان کرد: نقطه نظرات رئیس جمهور بازتاب گسترده‌ای در بین فعالان سیاسی و برخی نهادها داشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون وزارت کشور اقدام عملی در جهت نشان دادن نحوه مدیریت امر انتخابات نداشته است گفت: البته کمیسیون ماده 10 احزاب با تصویب تقاضای هیات موسس حزب اتحاد ملت ایران و بازگشایی خانه احزاب، دورنمای امیدوارکننده‌ای نسبت به رونق گرفتن فعالیت سیاسی به جامعه منتقل کرده است.

رسولی تصریح کرد: عملکرد وزارت کشور را در آینده باید در نحوه تشکیل هیات‌های اجرایی سراسر کشور جستجو کرد. نحوه مدیریت فضای عمومی کشور، رسانه‌ها و تریبون‌های رسمی هم مهم است و باید مراقب بود که از موقعیت‌ها یا سرمایه‌های ملی بهره برداری انتخاباتی نشود.

وی در پایان افزود:‌ اگر این شرایط رعایت شود، انتخاباتی سالم، با مشارکت بالا و رقابتی خواهیم داشت که رای مردم به منزله حق‌الناس محسوب خواهد شد و مردم مطابق تشخیص و سلیقه سیاسی خود، نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام

کد N948013

وبگردی