آفتاب

دیدار رییس‌جمهوری اوکراین و رییس صندوق بین‌المللی پول در کی‌یف

دیدار رییس‌جمهوری اوکراین و رییس صندوق بین‌المللی پول در کی‌یف

رییس‌جمهوری اوکراین و رییس صندوق بین‌المللی پول در راستای بررسی چگونگی اعطای تسهیلات مالی به کی‌یف با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پترو پوروشنکو، رییس‌جمهوری اوکراین با کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول که به کی‌یف سفر کرده بود، دیدار کند. محوریت این دیدار اجرای برنامه اعطای تسهیلات مالی به کی‌یف بود.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین صادر شد، در این دیدار پوروشنکو و لاگارد درباره وضعیت مالی و اقتصادی اوکراین و اجرای دومین تفاهم سیاست‌های مالی و اقتصادی بین دو طرف گفت‌وگو کردند. دو طرف همچنین درباره اصلاحات در اوکراین به ویژه در زمینه‌های مالیاتی، بانکداری و نظام مالی به رایزنی پرداختند.

رییس صندوق بین‌المللی پول با تقدیر از پیشرفت‌های اقتصادی اوکراین، از وام‌دهندگان بین‌المللی به این کشور درخواست کرد از توافق مجدد درباره بازپرداخت بدهی‌های این کشور نهایت استفاده را ببرند.

لاگارد پس از دیدار با پوروشنکو اعلام کرد: این موضوع واقعا به وام‌دهندگان بین المللی به اوکراین بستگی دارد که از شرایط استفاده کنند. به عقیده ما، این شرایط بسیار مناسب است.

لاگارد در کنفرانس مطبوعاتی خود که با حضور پوروشنکو برگزار شد، گفت: این موضوع به هیأت صندوق بین‌المللی پول بستگی دارد که در خصوص سرنوشت بخشی از اوراق تصمیم‌گیری کند.

پوروشنکو نیز اعلام کرد، پیش‌بینی می‌کند صندوق بین‌المللی پول در ماه اکتبر آینده با سومین بخش کمک‌های مالی به اوکراین موافقت کند. مجموع این کمک‌ها به 17 میلیارد و 500 میلیون دلار می‌رسد.

انتهای پیام

کد N947895

وبگردی