آفتاب

مسکو: نگرانی واشنگتن درباره حضور نظامی روسیه در سوریه بی‌اساس است

مسکو: نگرانی واشنگتن درباره حضور نظامی روسیه در سوریه بی‌اساس است

وزارت امور خارجه روسیه نگرانی‌های آمریکا را در مورد آنچه واشنگتن حضور نظامی روس‌های در سوریه می‌داند، بی پایه و اساس دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، پیش از این، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود از نگرانی‌های واشنگتن درباره تشدید ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در سوریه به خاطر حضور نظامی روسیه خبر داده بود.

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه ورود کشورش به عملیات نظامی علیه داعش را رد کرد. پوتین روز جمعه گفت: ما گزینه‌های متعددی را مدنظر داریم اما تاکنون اعزام نیروهای روسی به سوریه در دستور کار قرار نگرفته است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تماس تلفنی اخیر میان وزرای امور خارجه این کشور و آمریکا به ابتکار جان کری صورت گرفته و در آن به دغدغه‌های آمریکا درباره ورود نظامی روسیه به سوریه اشاره‌ای نشده است. این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با همتای روسی خود در خصوص گزارش‌های منتشر شده درباره حضور نظامی روسیه در سوریه گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که دو طرف درباره ابعاد مختلف وضعیت سوریه و اهداف مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی گفت‌وگو کرده‌ و بر همکاری میان مسکو و واشنگتن در حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای پیشبرد فرآیند حل سیاسی بحران سوریه تاکید نمود‌ه‌اند.

پیش از این رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقام‌های غربی اعلام کردند که روسیه اقدام به ارسال هواپیمای جنگی به سوریه برای بمباران اهداف داعش کرده است.

انتهای پیام

کد N947889

وبگردی