آفتاب

راهپیمایی مردم سوئد در حمایت از مهاجران سوری

راهپیمایی مردم سوئد در حمایت از مهاجران سوری

هزاران نفر از مردم سوئد در حمایت از مهاجران در میدان اصلی استکهلم پایتخت این کشور تجمع کرده و خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان اروپایی به وضعیت مهاجران شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هزاران نفر از مردم کشور سوئد در حمایت از مهاجران با تجمع در میدان اصلی پایتخت این کشور خواستار کمک کشورهای اروپایی به آنها شدند.

بر این اساس «استفاون لوفن» نخست وزیر سوئد نیز در میان تجمع کنندگان حضور داشت و خطاب به کشورهای اروپایی رسیدگی بیشتر به مهاجران را خواستار شد.

لوفن در جمع تقریباً ۱۵ هزار سوئدی در میدان اصلی شهر استکهلم گفت: کشورهای اروپایی باید بیشتر مسئولیت پذیر باشند. وی همچنین از ادامه سیاست های این کشور در پذیرش مهاجران خبر داد.

سوئد که سابقه طولانی در پذیرش پناهندگان از کشورهای شیلی، عراق، و مسلمانان بوسنی دارد، در بحران اخیر نسبت به کشورهای دیگر اروپایی بیشترین میزان پذیرش پناهندگان سوری را داشته است.

تنها حزب سیاسی سوئد که مخالف حضور مهاجران در این کشور است حزب دموکرات سوئد است که در پارلمان یک سوم کرسی ها را در اختیار دارد.

سال گذشته ۸۱ هزار نفر از مهاجران کشورهای جنگ زده به خصوص مردم سوریه به سوئد پناهنده شدند. گفتنی است در پی بالاگرفتن بحران مهاجران در اروپا، سوئد ۱۲۰۰ کارمند دولتی را برای پذیرایی از مهاجران به کار گماشته است. 

کد N947875

وبگردی