آفتاب

عوامل حملات به نیروهای پلیس، تروریست های وابسته به داعش بودند

عوامل حملات به نیروهای پلیس، تروریست های وابسته به داعش بودند

رئیس جمهور تاجیکستان امروز اعلام کرد که عوامل حملات تروریستی به نیروهای پلیس این کشور از طرف حامیان گروه تروریستی داعش بوده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «امام علی رحمان اف» رئیس جمهور تاجیکستان امروز در سخنانی حمله افراد مسلح به مأموران پلیس تاجیکستان در شهرهای دوشنبه و وحدت تاجیکستان را به عناصر تروریستی داعش نسبت داد.

وی که در وحدت سخنرانی می کرد گفت: حملات تروریستی توسط تروریست ها و با مقاصد شوم و شیطانی انجام شد. هدف آن ها بی ثبات کردن این کشوربود. هدف آن ها با اهداف شومی که تروریست ها داعش به دنبال آن هستند، یکی است.

وزارت کشور تاجیکستان روز جمعه ۱۳ شهریور خبر داد که حوالی ساعت ۴:۲۸ صبح، شعبه امور داخلی شهر وحدت، در ۲۰ کیلومتری شرق پایتخت هدف حمله ناگهانی افراد مسلح قرار گرفته است.

به گفته این وزارتخانه، مأموران پلیس محلی این حمله را خنثی کردند و در جریان درگیری، فردی به نام ضیاالدین عبدالله یف که پلیس از او به عنوان سردسته مهاجمان نام برده، و یکی از همراهانش کشته شدند. منابع پلیس همچنین از زخمی شدن سه عضو دیگر این گروه خبر داده اند.

طی هفته های اخیر مقامات تاجیک از بازداشت دهها نفر به اتهام ارتباط با گروه های افراط گرا و تروریستی، از جمله گروه تروریستی داعش، خبر داده اند. مقامات بسیاری از این افراد را از اعضای حزب نهضت اسلامی، عمده ترین حزب مخالف در تاجیکستان، معرفی کرده اند.

این در حالی است که اخیراً وزارت دادگستری تاجیکستان در بیانیه ای حزب نهضت اسلامی را به دست داشتن در موارد گسترده قانون شکنی متهم کرده و از مسئولان این حزب خواسته است فعالیت آن را متوقف کنند.

کد N947826

وبگردی