آفتاب

600 پناهجو به آلمان رسیدند؛ هزاران نفر دیگر در راهند

600 پناهجو به آلمان رسیدند؛ هزاران نفر دیگر در راهند

نخستین قطار حامل پناهجویان از وین، پایتخت اتریش وارد شهر مونیخ در جنوب آلمان شد.

نخستین قطار حامل پناهجویان از وین، پایتخت اتریش وارد شهر مونیخ در جنوب آلمان شد.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیشتر این افراد آوارگان سوری هستند. آنها پیش از رسیدن به آلمان، چندین روز در خاک مجارستان متوقف شده بودند و بعد از این که اجازه یافتند از این کشور خارج شوند، ابتدا با اتوبوس به اتریش منتقل شده و سپس بلافاصله با قطار به آلمان رفتند.

به گزارش یورونیوز، صدها پناهجویی که روز گذشته (شنبه 5 سپتامبر 2015) به مونیخ رسیدند از سوی اهالی این شهر با نوشیدنی و خوراکی مورد استقبال واقع شدند.

«امیلیا مولر»، وزیر امور اجتماعی ایالت بایرن می‌گوید: همه کارها با نظم و سازمان بندی خوبی انجام شده است. مقامات محلی بایرن به کمک پلیس و سازمان‌های خیریه با همیاری بسیار خوبی وضعیت را مدیریت می‌کنند. این یک تلاش مشترک است. همه باید به هم کمک کنیم، این نقش و وظیفه تمام آلمان است.

سازمان‌های خیریه و نیروهای داوطلب، پلیس و نهادهای دولتی را در کار امدادرسانی و راهنمایی پناهجویان یاری می‌دهند.

یکی از فرماندهان پلیس محلی می‌گوید: پذیرش اولیه اینجا در ایستگاه قطار و جاهای دیگر انجام گرفته و به همه آنها غذا و نوشیدنی داده شده است. مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی نیز به عمل آمده است. بعد از این، آنها به سوی سرپناه‌های تعیین‌ شده راهنمایی و در آنجا ثبت‌نام می‌شوند تا موقتا آنجا بمانند.

بنابر این گزارش، روز شنبه بیش از 600 پناهجو به مونیخ رسیدند. قرار است آنها در اقامتگاه‌های موقتی که برایشان پیش‌بینی شده اسکان یافته و از روز دوشنبه به تدریج به مناطق دیگری در آلمان منتقل شوند. در حال حاضر دو اقامتگاه در محل نمایشگاه‌های مونیخ، یکی در مدرسه‌ای در نزدیکی ایستگاه قطار و دیگری در یک سالن ورزشی تعبیه شده‌اند. انتظار می‌رود شمار پناهجویان ورودی به آلمان تا ساعات آینده به 7000 نفر برسد.

انتهای پیام

کد N947184

وبگردی