آفتاب
پیرموذن در گفت‌وگو با ایسنا:

مجلس وظیفه‌اش را در کمک به دولت در اجرای توافق انجام دهد

مجلس وظیفه‌اش را در کمک به دولت در اجرای توافق انجام دهد

یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفت که تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت اظهارنظر مجلس درباره برجام از اصل تفکیک قوا، بها دادن به قانون و قانون اساسی و شان نمایندگی نشات می‌گیرد.

یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفت که تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت اظهارنظر مجلس درباره برجام از اصل تفکیک قوا، بها دادن به قانون و قانون اساسی و شان نمایندگی نشات می‌گیرد.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان در مورد ضرورت اظهارنظر مجلس درباره برجام گفت: مقام معظم رهبری تئوری دیپلماسی نرمش قهرمانانه را ذکاوت‌مندانه و هوشمندانه در جهت حفظ منافع نظام و کیان برای این دولت ترسیم کردند که این خواست واقعی ملت و برنامه دولت بود.

وی با بیان اینکه دولت،‌ وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده به شایستگی تعامل عزت‌خواه و سازنده ایران با جهان را به بار نشاندند، گفت: بی‌تردید با رفع محدودیت‌های بین‌المللی و رفع تحریم ظالمانه، شاهد افزایش ثروت ملی و گشودن دروازه‌های کشور بکر و با ظرفیت و دارای ژئوپولوتیک خاص با مزیت‌های سرزمینی ممتاز، نیروی کار ارزان و بازار بزرگ برای سرمایه گذاری‌های خارجی خواهیم بود تا این سرمایه‌گذاری‌ها باعث افزایش صادرات و رشد و رونق اقتصادی شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه اظهار کرد: حساسیت رهبری در مورد ضرورت اظهارنظر مجلس درباره برجام، در راستای بهادادن به اصل تفکیک قواست تا مجلس به تعبیر امام(ره) در راس امور بتواند در سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی وظیفه‌اش را در یاری رساندن و مدد به دولت در حسن اجرای توافق دولت با غرب انجام دهد. این دیدگاه هوشمندانه رهبری به قانون اساسی است که رفتار همه ما باید بر مدار قانون‌مداری باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مجلس با تاسی از حسن نظر رهبری و استفاده از ظرفیت قانون اساسی، یار دولت در جهت توفیق دیپلماسی سیاسی باشد نه اینکه خدای ناکرده با رفتارهای حاشیه‌ای، جناحی، باندی و طرح مسائل یاس‌آور به جای آن که یار دولت و تیم مذاکره کننده و ملت باشد، بار خاطر این خواست واقعی ملت و موفقیت دولت شود.

پیرموذن با تاکید بر اینکه رهبری صرفا به لحاظ اصل تفکیک قوا، بهادادن به قانون و قانون اساسی و شان نمایندگی ضرورت اظهارنظر مجلس درباره برجام را مطرح کردند گفت: نمایندگان باید با استفاده از این فرصت، بیش از پیش اتحاد و همدلی و همزبانی را به همه جهانیان نشان دهند، رویکردی که ضمن افزایش قدرت چانه‌زنی نظام در حسن اجرای این توافق با غرب باعث به سرانجام رسیدن توافق می‌شود و معاندان نظام همچون اسرائیل و جان بینر آمریکایی و وهابی‌های غیر انسانی را مایوس می‌کند.

وی تاکید کرد که قاطبه نمایندگان همراه دولت برای به مرحله اجرا رسیدن این توافق هستند و گام‌های بلندی برخواهند داشت.

پیرموذن در پایان با تاکید بر اینکه بی تردید برجام مورد تائید مقام معظم رهبری است گفت: انذار و بیم‌دهی و تاکید ایشان بر این پایه است که دنیا بداند جمهوری اسلامی در صورت رفع فوری محدودیت‌های بین المللی و تحریم‌ها قدم‌های اساسی را در اجرای توافق برخواهیم داشت؛ بیم دهی ایشان نیز برای جهان استکبار است تا فکر نکنند با حیله دیگر می‌توانند تحریم‌ و محدودیتی را به این کشور تاریخ ساز تحمیل کنند.

انتهای پیام

کد N947123

وبگردی