آفتاب

فراخوان برای تظاهرات جدید در لبنان

فراخوان برای تظاهرات جدید در لبنان

در حالی که کمپین «طلعت ریحتکم» عصر روز چهارشنبه در مقابل میدان النجمه تجمعی مسالمت‌آمیز برپا خواهد کرد، وزیر کشور لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: هیچ راه‌حلی از تظاهرات حاصل نمی‌شود و حل بحران کشور باید با تعیین رئیس‌جمهور آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت النشره، کمپین «طلعت ریحتکم» (بویتان درآمد) در بیانیه‌ای دعوت کرد، عصر روز چهارشنبه این هفته راس ساعت شش بعدازظهر به وقت محلی در مقابل میدان النجمه شهر تحصنی مسالمت‌آمیز برپا شده و این تجمع با ادای احترام به اعتصاب‌کنندگان غذا در مقابل ساختمان وزارت محیط زیست، راس ساعت 7:30 دقیقه به وقت محلی پایان یابد.

این کمپین در بیانیه مذکور با تاکید بر اینکه هدف از این تحصن مسالمت‌آمیز، مقابله با فساد است، مدعی شد که نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان با نادیده گرفتن خواسته‌های مردم، به دنبال برگزاری گفت‌وگویی برای بازسازی شرایط شرکای سیاسی خود و نیز تعیین جدول کاری برای منافعشان است. ما این گفت‌وگو را که قدرتمندان کشور را در مقابل مردم به صف می‌کشد، رد می‌کنیم.

نهاد الشنوق، وزیر کشور لبنان نیز با تاکید بر اینکه هیچ راه‌حلی در تظاهرات مردمی وجود ندارد، گفت: هر اتفاقی که برای بیروت بیفتد من تحمل می‌کنم اما از این تظاهرات هیچ راه‌حلی حاصل نمی‌شود.

المشنوق تاکید کرد که به جز بازگشت به کتاب، هیچ راهی برای خروج مردم لبنان از این بحران وجود ندارد.

وزیر کشور لبنان اظهار داشت: اولین گام برای حل بحران انتخاب رئیس‌جمهور و سپس تشکیل کابینه‌ای است که ناظر بر تصویب قانون انتخابات جدید باشد که راه را برای مشارکت نیروهای جوان از نهادهای دولتی باز کند.

این مسئول لبنانی معتقد است که این جنبش زنگ خطر خود را به صدا درآورده و همه صدای آن را شنیده‌اند و همه مسوولان دولتی باید مسوولیت برخورد با این مساله را بپذیرند.

وی ادامه داد: این حرکت هر چقدر شرایط لازم را داشته باشد و دلایل آن هرچه باشد با تلاش بین‌المللی و منطقه‌ای که در لبنان در مورد مساله ریاست‌جمهوری است، تعارض خواهد داشت.

المشنوق تاکید کرد که ژان قهوه‌چی، فرمانده ارتش لبنان به همراه ارتش، امنیت ملی و نهادهای امنیتی اجازه نخواهند داد که کار کشور به خشونت و خونریزی بکشد.

وی در پایان گفت: سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان نه‌تنها قدرت سیاسی داشت بلکه از شجاعتی برخوردار بود که می‌توانست سخت‌ترین تصمیمات را بگیرد.

انتهای پیام

کد N947107

وبگردی