آفتاب

تاکید پاکستان و افغانستان بر احیای اعتماد دوجانبه

تاکید پاکستان و افغانستان بر احیای اعتماد دوجانبه

مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجه گفت، پاکستان و افغانستان توافق کرده‌اند تا دیگر یکدیگر را به خاطر حملات اخیر مقصر نشمرند و برای احیای اعتماد بین دو کشور همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "سرتاج عزیز"، مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجه که روز جمعه به کابل رفته بود در یک نشست اقتصاد منطقه‌ای حضور یافت و با رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی این کشور به گفت‌وگو پرداخت.

روابط میان دو کشور در ژوئیه 2014 با مذاکرات بسیار مهم و حساس صلح با طالبان بهتر شده بود که در پی اعلام خبر مرگ ملاعمر، سرکرده سابق طالبان و موج حملات این گروه در کابل که 50 کشته برجای گذاشت، این مذاکرات متوقف شد.

مشاور نخست‌وزیر پاکستان درامور خارجه گفت: ما موافقت کردیم تا دیگر تقصیرها را به گردن یکدیگر نیندازیم و به جای آن برای حفظ امنیت و صلح در منطقه تلاش کنیم. ما باید به دنبال ایجاد جوی از تفاهم برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادهایی در آینده باشیم.

دولت کابل تاکنون درباره این مذاکرات و دیدار میان سرتاج عزیز و رئیس‌جمهوری افغانستان اظهارنظر نکرده است. سرتاج عزیز همچنین تایید کرد که وزیر اقتصاد افغانستان هفته نخست نوامبر 2015 به پاکستان می‌رود.

افغانستان و پاکستان یکدیگر را به عدم انجام اقدامی موثر در مقابله با طالبان متهم می‌کنند به طوری که سرویس اطلاعات افغانستان اعلام کرده که یک افسر اطلاعاتی پاکستانی به طالبان در انجام حمله به پارلمان افغانستان در ژوئن سال جاری میلادی کمک کرد.

انتهای پیام

کد N947104

وبگردی