آفتاب

درگیری میان مهاجران و پلیس یونان/ مرگ نوزاد سوری پیش از رسیدن به ساحل

درگیری میان مهاجران و پلیس یونان/ مرگ نوزاد سوری پیش از رسیدن به ساحل

با ورود هزاران مهاجر به سواحل شرقی یونان، بحران مهاجرت در این کشور بالا گرفته و درگیری‌هایی میان پلیس و مهاجران رخ داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت محیط، درگیری‌های جدیدی میان هزاران مهاجری که از ترکیه خود را به جزایر یونان رسانده‌اند با پلیس یونان رخ داده است. دولت یونان که خود با بحران شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند، در سواحل جزایر شرقی خود با ورود هزاران مهاجر و پناهجوی سوری از ترکیه، مواجه است.

این در حالی است که هزاران تن از آنها در انتظار تایید هویت و انتقال به آتن برای ادامه سفر به کشورهای اروپایی هستند.

معاون اول رئیس کمیسیون اروپا و کمیسیونر امور مهاجرت این اتحادیه متعهد شدند 33 میلیون یورو برای کمک به بحران مهاجران به یونان کمک کنند.

گارد ساحلی یونان نیز اعلام کرد که روز شنبه 2500 مهاجر از طریق دریا خود را به یکی از بنادر یونان رساندند و به این ترتیب در مجموع تعداد کل مهاجرانی که از روز دوشنبه گذشته خود را به سواحل یونان رسانده‌اند، به 13 هزار 373 تن رسیده است.

برای دومین روز متوالی درگیری‌های میان پلیس یونان و حدود 3000 مهاجر در اعتراض به طولانی شدن مراحل تایید هویت آنها شکل گرفت.

در روزهای اخیر حدود هزار مهاجر از اردوگاه‌های موقت خارج شده و مسیرهای اصلی برخی جزایر را بستند. برخی مسئولان یونانی هشدار داده‌اند انتخابات عمومی 20 سپتامبر در مناطق بحرانی برگزار نخواهد شد.

در همین حال گارد ساحلی یونان اعلام کرد جسد یک نوازد تازه به دنیا آمده سوری را در قایقی به همراه پدر و مارش پیدا کرده و مرگ این نوزاد پس از انتقال به بیمارستان تایید شد.

این نوزاد سوری در حالی در بحران مهاجرت پناهجویان جان خود را از دست داده که تنها چند روز پیش آیلان عبدالله، کودک سه ساله سوری به همراه برادر و مادرش در سواحل ترکیه غرق شد.

انتهای پیام

کد N947103

وبگردی