آفتاب

رهبر اخراجی جبهه ملی‌ فرانسه گروه جدیدی را تشکیل می‌دهد

رهبر اخراجی جبهه ملی‌ فرانسه گروه جدیدی را تشکیل می‌دهد

"ژان ماری لوپن"، سیاستمدار راست‌گرا و ملی‌گرای فرانسوی و بنیانگذار و رهبر جبهه ملی فرانسه تا سال ۲۰۱۱ پس از اخراج از حزب خودش، تصمیم گرفته تا انجمن سیاسی‌ جدیدی را تاسیس کرده و از جبهه ملی فاصله بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ماری لوپن، موسس حزب راست افراطی فرانسه در پی برگزاری جلسه انضباطی این حزب برای رسیدگی به اظهارنظرهای تحقیرآمیزش درباره هولوکاست و توهین وی به رهبران حزب مذکور، از حزب اخراج شد. رهبری جبهه ملی فرانسه را هم‌اکنون دختر لوپن در دست دارد که چندان با نظرات پدرش موافق نیست.

این حکم علیه شخصی صادر شد که برای چندین دهه جزو مهره‌های اصلی سیاست‌های فرانسه بود. در جریان جلسه دادگاه، لوپن 87 ساله از خودش در مقابل فهرستی بلندبالا از 15 شکایت دفاع کرد. مارین لوپن، دختر وی و رهبر کنونی حزب برای چندین ماه تلاش کرد تا پدرش را از حزب بیرون بیندازد.

حال لوپن کهن‌سال در جمع حدود 300 تن از حامیانش سخنانی را درباره تاسیس یک انجمن سیاسی جدید مطرح کرده است. این سخنان در حالی مطرح شد که حزب جبهه ملی فرانسه به ریاست دختر وی، چند کیلومتر آن طرف‌تر در مارسی کنفرانسی را با تمرکز بر انتخابات منطقه‌ای ماه دسامبر برگزار کرد.

ژان ماری لوپن تمایل دارد تا جنبش جدید خود موسوم به "انجمن آبی، سفید و قرمز" را با هدف اتحاد کسانی که عضور جبهه ملی فرانسه نیستند و همچنان به وی وفادار مانده‌اند، آغاز کند. وی گفت: من پیشنهاد می‌کنم که ما متحد شویم. شما در انجمن آبی‌، سفید و قرمز دیگر یتیم نخواهید بود و همانند جبهه ملی فرانسه عمل ‌می‌کنید بدون آنکه به آنها تعلق داشته باشید. جبهه ملی و مارین لوپن قادر نخواهند بود که عمل ما را منع کنند.

رئیس کنونی جبهه ملی فرانسه نیز در واکنش به این سخنان گفته است که پدرش هر نوع انجمن و حزب و گروهی که بخواهد، می‌تواند تشکیل دهد.

انتهای پیام

کد N947094

وبگردی