آفتاب
/اخبار سوریه/

بازگشت آرامش به سویدا/ تظاهرات در حمص در حمایت از ارتش سوریه/ درگیری‌ها در شمال حلب

بازگشت آرامش به سویدا/ تظاهرات در حمص در حمایت از ارتش سوریه/ درگیری‌ها در شمال حلب

همزمان با کشته شدن حدود 50 تن از اعضای داعش و شورشیان مسلح سوری در درگیری‌های حومه شمالی حلب، ساکنان استان حمص با برگزاری تظاهراتی سکوت جامعه جهانی در قبال محاصره حومه شمالی ادلب به دست گروه‌های مسلح را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، گروه‌های مخالف مسلح از جمله "جبهه الشامیه" اعلام کردند که حدود 20 تن از تروریست‌های داعش را در درگیری‌های روستای "حربل" در نزدیکی شهر مارع از پای درآورده‌اند.

در این درگیری‌ها و در پی حمله جدید داعش به شهر مارع 18 تن از شورشیان مسلح کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز تاکید کرد که حدود 20 تن از مخالفان مسلح و 27 تن از اعضای داعش در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

برخی منابع معتقدند که داعش برای ناکام گذاشتن طرح ترکیه جهت ایجاد "منطقه امن" در شمال سوریه تلاش می‌کند تا کنترل شهر مارع و دیگر پایگاه‌های مخالفان مسلح در حومه شمالی حلب را در دست بگیرد.

از سوی دیگر ساکنان حمص سوریه با برگزاری تظاهرات گسترده سکوت جامعه جهانی در قبال محاصره شهرک‌های "الفوعه" و "کفریا" واقع در حومه شمالی ادلب از سوی گروه‌های مسلح را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان ضمن اعلام حمایت مجدد خود از ارتش و رهبران سوریه در جنگ علیه تروریسم از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواستند تا موضع بشردوستانه‌ای را در قبال محاصره شدگان اتخاذ کند.

از سوی دیگر، خبرنگار النشره در سوریه اعلام کرد که یک روز پس از دو انفجار تروریستی در شهر سویدا این شهر شاهد آرامش نسبی است.

ریاست معنوی اقلیت دروز در سوریه از ساکنان این شهر خواست به هیچ وجه به اموال عمومی و موسسات دولتی آسیبی نزنند و همچنین رئیس پلیس سویدا گفته است که شهر آرام و باثبات است و هیچ درگیری رخ نداده است.

او اخبار مبنی بر حمله به نیروهای امنیتی در داخل سویدا را رد کرد.

در همین راستا پس از آنکه مسیر استان سویداء به دمشق به دنبال انفجار خونین در این استان به مدت دو روز بسته شده بود، منابع آگاه اعلام کردند که این مسیر در حال حاضر باز شده است.

"محمد سمرة" رئیس پلیس استان سویداء اعلام کرد که درگیری‌های شدید در اطراف ساختمان امنیت جنائی رخ داده بود که طی آن سه تن کشته شدند و در حال حاضر اوضاع در شهر آرام است.

به دنبال تظاهرات ساکنان این استان نیروهای امنیتی سوریه در مناطق مختلف مستقر شده و مانع از ورود و خروج در این استان شدند.

در همین حال منابع در شهر زبدانی واقع در حومه دمشق تاکید کردند که ارتش سوریه و حزب الله لبنان به پیشروی‌هایی در اطراف منطقه "دوار السلوان" دست یافتند.

انتهای پیام

کد N947073

وبگردی