آفتاب
ادعای جدید وزیر دارایی انگلستان:

مشارکت در ائتلاف ضد داعش راه حل مهاجرت از سوریه به اروپاست

مشارکت در ائتلاف ضد داعش راه حل مهاجرت از سوریه به اروپاست

وزیر دارایی انگلستان مدعی شد مشارکت در ائتلاف ضد داعش در سوریه یکی از راه های اصلی مبارزه با این گروه تروریستی و حل بحران مهاجرت به اروپا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، «جرج آزبورن» وزیر دارایی انگلستان از امکان مشارکت کشورش در حمله به مواضع داعش در سوریه خبر داد.   

وی مدعی شد که دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی لندن مبارزه ریشه ای با بحران سوریه و موج مهاجرانی است که به دلیل ناآرامی های اخیر روانه اروپا شده اند.

ازبورن مدعی شد: باید با این مسئله به صورت اساسی برخورد شود. ریشه همه این حوادث به دولت «بشار اسد» و تروریست های داعش باز می گردد. شما به طرحی جامع برای تحکیم صلح و ثبات در سوریه نیاز دارید. این چالشی بزرگ است اما نمی توان آن را رها کرد تا روز به روز تشدید شود بلکه باید با آن برخورد کرد.

اظهارات تند ازبورن همزمان با اعلام بررسی امکان حضور فرانسه در حمله به مواضع داعش در سوریه عنوان شد.

در همین حال، گمانه زنی هایی وجود دارد که «دیوید کامرون» نخست وزیرانگلیس در صدد جلب حمایت اعضای پارلمان برای تشکیل یک منطقه پرواز ممنوع در حریم هوایی سوریه هستند.

از سوی دیگر، روزنامه «ساندی تایمز» نیز از تصمیم کامرون به تشویق پارلمان برای موافقت با مشارکت در حملات هوایی علیه مواضع داعش در خاک سوریه، سخن گفت. به ادعای این روزنامه انگلیسی، کامرون همچنین خواهان عملیات نظامی و اطلاعاتی علیه قاچاقچیان انسان است.

کامرون که پیشتر با بی تفاوتی به بحران مهاجرت به اروپا نگاه می کرد، بالاخره در واکنش به افکار عمومی – که با پیدا شدن جسد یک کودک سه ساله سوری در یکی از سواحل ترکیه به درد آمده - از آمادگی بریتانیا برای پذیرش هزاران مهاجر خبر داد که عمدتا از سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه عازم کشورهای امن اروپای غربی می شوند.

ادعا می شود، انگلستان خود را آماده پذیرش ۱۵ هزار مهاجری می کند که قرار است مستقیما از اردوگاه های اطراف سوریه به این کشور منتقل شوند.

کد N946955

وبگردی