آفتاب
جوکار در گفتگو با مهر:

توافق هسته ای نباید مانع شکل گیری اقتصاد مقاومتی باشد

توافق هسته ای نباید مانع شکل گیری اقتصاد مقاومتی باشد

نماینده یزد با بیان اینکه دولت بدون وقفه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهد یادآور شد: نباید تصور شود که با توافق نیازی به اقتصاد مقاومتی نیست؛ کشور در جنگ اقتصادی با دنیاست.

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره در گفتگو با خبرگزاری مهر عنوان کرد: مقام معظم رهبری به تبیین مسئله استحکام ساخت قدرت درونی پرداختند که یکی از مولفه های آن اقتصاد است.

وی افزود: توجه به توانمندی ها و ظرفیت های درونی در زمینه اقتصادی یکی از راهکارهای تحقق این استحکام است.

نماینده مردم یزد با اشاره به ضرورت نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در کشور ادامه داد: به کارگیری توانمندی مادی و منابع انسانی اقتصاد مقاومتی را برای ما به ثمر خواهد رساند.

جوکار با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای هیئت دولت به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اشاره کردند گفت: تجربه سالهای تحریم به ما نشان داده که این اقدام یک سویه غرب توانسته بر بخش هایی از اقتصاد کشورمان تاثیر بگذارد زیرا در این بخش ها ما دارای وابستگی به غرب هستیم.

این نماینده مجلس گفت: اینکه در شرایط فعلی که عده ای معتقدند با توافق صورت گرفته تحریم ها برداشته خواهد شد اما رهبری سخن از تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به میان می آورند نشان می دهد که اقتصاد مقاومتی حتی در دوران بعد از تحریم هم باید عملی شود تا ما را از وابستگی به خارج رها کند.

جوکار گفت: اگر بخش معادن در کشور را با استفاده از نیروی انسانی موجود در کشور فرآوری کنیم می توانیم چرخش جدی از وابستگی به نفت به سمت معادن داشته باشیم. یا با حمایت از تولید داخلی و هدایت پولهای آزاد شده به سمت تولید ضمن تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان، زمینه قطع وابستگی به خارج را فراهم کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه دولت بدون وقفه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهد یادآور شد: نباید تصور شود که با توافق نیازی به اقتصاد مقاومتی نیست؛ کشور در جنگ اقتصادی با دنیاست پس باید اتاق فکری تشکیل شود تا در این جنگ نیرو و پتانسیل اقتصادی و انسانی موجود را برای بیشترین بهره برداری هدایت کند.

کد N946904

وبگردی