آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با مهر:

راهکار فنی تعلیق فعالیت هسته‌ای بررسی شود/هدف آمریکا براندازی است

راهکار فنی تعلیق فعالیت هسته‌ای بررسی شود/هدف آمریکا براندازی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در برابر تعلیق تحریم ها فعالیت های هسته ای نیز باید تعلیق شود نه لغو خواستار بررسی راهکارهای تعلیق فعالیت های هسته ای شد.

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری مبنی بر اینکه اگر قرار است تحریم ها تعلیق شود اقدامات ما هم در حد تعلیق خواهد بود نه در سطح اقدام اساسی روی زمین گفت: به آمریکا نمی توان اعتماد کرد آن ها دنبال فریب کاری و سوء استفاده و منافع خود هستند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مذاکرات دنبال بازی برد - برد بودیم اما برجام نمایانگر زیاده خواهی طرف مقابل و باز بودن راه های نفوذ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از تعلیق تحریم ها علیه ایران گفت: تعهداتی که ما در مذاکرات پذیرفته ایم بازگشت پذیر نیست بنا بر این بر اساس فرمایشات رهبری باید تعهدات خود را به گونه ای انجام دهیم که بازگشت به عقب امکان پذیر باشد.

آصفری گفت: به عنوان مثال به جای ریختن بتن به قلب راکتور اراک می توان راکتور را پلمب کرد و یا به جای اینکه تک تک سانتریفیوژ ها را باز کنیم و کنار بگذاریم که در اثر این اقدامات امکان از بین رفتن سانتریفیوژها نیز وجود دارد، می توانیم از تزریق گاز به این سانتریفیوژها خود داری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید راهکارهای فنی تعلیق فعالیت های هسته ای بررسی شود گفت: باید همانطور که تحریم ها تعلیق می شود و امکان بازگشت آن وجود دارد، فعالیت های هسته ای ایران نیز به گونه ای تعلیق شود که در صورت بد عهدی طرف مقابل امکان بازگشت آن وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه مصلحت نیست مجلس از موضوع بررسی برجام کنار گذاشته شود گفت: رئیس جمهور ۲ سال است که از ولایت پذیری دم می زند اما امروز باید تبعیت از رهبری را ثابت کرده و لایحه برجام را برای ارائه به مجلس آماده کند.

آصفری با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه مسئولان نباید اجازه فرصت طلبی به آمریکایی ها بدهند گفت: عده ای فکر می کنند راه حل همه مشکلات در برقراری رابطه با آمریکا است اما آمریکا هدفی جز براندازی نظام ندارد.

وی ادامه داد: آمریکا به خوبی می داند که براندازی نظام ایران از طریق جنگ ممکن نیست لذا در پی براندازی از طریق استحاله فرهنگی و سیاسی کشور است، مسئولان باید تلاش کنند مبانی دینی،اعتقادی و فرهنگی جامعه را تقویت کنند.

 

 

کد N946776

وبگردی