آفتاب
لوموند:

اولاند مشارکت فرانسه در ائتلاف ضدداعش را اعلام می کند

اولاند مشارکت فرانسه در ائتلاف ضدداعش را اعلام می کند

یک روزنامه فرانسوی از اعلام مشارکت فرانسه در حملات هوایی علیه داعش در سوریه از سوی «فرانسوا اولاند» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دولت فرانسه قصد دارد در حملات هوایی علیه مواضع تروریست ها در چاچوب ائتلاف بین المللی ضدداعش مشارکت کند. در مطلبی که از سوی روزنامه «لو موند» چاپ پاریس منتشر شده آمده است: مشارکت فرانسه به شکل پروازهای شناسایی و نیز حملات هوایی خواهد بود.

این روزنامه با این حال اعلام کرده طی تماس هایی که با وزارت خارجه و وزارت دفاع فرانسه داشته موفق به تایید این خبر نشده است. با این حال منابع آگاه به لوموند اطمینان داده اند که دولت فرانسه در پاسخ به حملات تروریستی که توسط داعش در این کشور انجام گرفته، تصمیم به این مشارکت گرفته است.

بر این اساس «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه قرار است در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود که به کنفرانس تابستانی کاخ الیزه معروف است، جزئیات این تصمیم پاریس را اعلام کند. حملات هوایی ائتلاف ضدداعش در سوریه و عراق در حالی بدون دستیابی به نتایج ملموس ادامه دارد، که آمریکا برای مشروعیت بخشیدن به این حملات از کشورهای مختلف خواسته است به این ائتلاف بپیوندند.

گفتنی است اخیرا روسیه با رد گمانه زنی ها در مورد پیوستن مسکو به این ائتلاف تاکید کرده است در اقدامی که مشروعیت قانونی نداشته و بدون مجوز سازمان ملل انجام می گیرد، مشارکت نمی کند.

کد N946680

وبگردی