آفتاب
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:

توافق هسته‌ای انتظارات آمریکایی‌ها را برآورده نمی‌کند

توافق هسته‌ای انتظارات آمریکایی‌ها را برآورده نمی‌کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توافق هسته ای ۱۴ جولای میان کشورهای ۱+۵ با ایران را برطرف کننده انتظارات آمریکاییها ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پایگاه اینترنتی حقوقی خود (اسپیکر) در مطلبی مدعی شد که توافق هسته ای ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) میان کشور های ۱+۵ با ایران موسوم به برجام نتوانسته است انتظارات مردم آمریکا را برآورده کند.

وی در ادامه نوشته است: توافق هسته ای کنونی چیزی نیست که ایران را از ساخت سلاح هسته ای دور نگه دارد و لذا خواسته آمریکاییها در این توافق لحاظ نشده است.

در ادامه این مطلب از سخنان معاون رئیس جمهور این کشور در روز پنجشنبه انتقاد شده است. پنجشنبه گذشته «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که در میان اعضاء جامعه یهودیان در ایالت فلوریدا بیان داشته بود، گفته بود که رد توافق با ایران به اعتبار بین المللی آمریکا ضربه زده و آن را با خطر مواجه خواهد ساخت.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: ما می گوییم این توافق هسته ای، توافق محکمی نیست؛ زیرا که مسیرهای ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای را مسدود نمی کند؛ بازرسی های هرکجا و هر زمان در آن وجود ندارد؛ به ایران اجازه می دهد تا از تأسیسات نظامی خود که ما معتقدیم فعالت های هسته ای در آنجا انجام می شود، خودبازرسی کند؛ کارشناسان آمریکایی را از حضور در تیم های بازرسی بین المللی منع می کند و دو دموکرات برجسته به دلیل اطلاع کامل از فهوای توافق با آن مخالفت کرده اند.

بینر در ادامه این مطلب افزود: لذا با توجه به مطالب فوق است که آمریکایی ها می خواهند بدانند که آیا توافق کنونی باعث تعطیلی برنامه تسلیحات هسته ای ایران و ایمن شدن کشورشان می شود.

کد N946487

وبگردی