آفتاب

لوموند: فرانسه در حال بررسی شرکت در حملات هوایی علیه داعش در سوریه است

لوموند: فرانسه در حال بررسی شرکت در حملات هوایی علیه داعش در سوریه است

روزنامه فرانسوی لوموند فاش کرد، دولت این کشور در حال بررسی اجرای حملات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه و پیوستن به ائتلاف آمریکایی که مواضع داعش در این کشور را هدف قرار می‌دهد، است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از آنچه که "یک منبع عالی رتبه" عنوان کرد، امروز(شنبه) در وبسایت خود گزارش داد، مقام‌های این کشور اجرای حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و پیوستن به ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا برای حمله به داعش در خاک این کشور را در نظر دارند.

مقامهای دولت فرانسه از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده و گفتند، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور این کشور قرار است روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری به بیان دیدگاه‌هایش درباره این مساله بپردازد.

فرانسه نخستین کشوری بود که به ائتلاف تحت رهبری آمریکا به منظور اجرای حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق پیوست اما اجرای چنین حملاتی در سوریه را رد کرد. فرانسه همچنین به کسانی که "شورشیان میانه‌رو" سوری مخالف حکومت بشار اسد در سوریه خوانده سلاح داده است.

به گزارش روزنامه لوموند، بحران پناهجویان در اروپا که عمدتا به دلیل فرار تعداد زیادی از سوری‌ها از جنگ داخلی این کشور رخ داده، شکست در سرکوب گروه تروریستی داعش و افزایش حضور روسیه در منطقه، تغییر در سیاست دولت فرانسه را به دنبال داشته و فرانسوا اولاند در نشستی در روز جمعه این مساله را با تیم مقام‌های دفاعی دولتش در میان گذاشته است.

انتهای پیام

کد N946478

وبگردی