آفتاب

روایت زندگی پدر فناوری هسته‌ای ایران در تلویزیون

روایت زندگی پدر فناوری هسته‌ای ایران در تلویزیون

برنامه «زنده‌باد زندگی» یکشنبه، 15 شهریور در قالب مستند کوتاهی به زندگی دکتر اکبر اعتماد، پدر علم فناوری هسته‌ای ایران می‌پردازد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، «زنده‌ باد زندگی» یکشنبه با پخش مستند کوتاهی برش‌هایی از زندگی دکتر اعتماد، اولین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را به تصویر می‌کشد.

محمدجعفر خسروی فردا در استودیو برنامه میزبان محمدحسین یزدانی راد، احمد گنجه‌ای و فرزاد سپهر اولین گروه مستندساز فیلمِ علم و فن‌آوری هسته‌ای می‌شود تا با آن‌ها درباره مصائب و شیرینی‌های مستندسازی زندگی مشاهیر معاصر ایران گفتگو کند.

نام این گروه مستندساز سال 91 با ساخت مستند «من اکبر اعتماد اتم می‌شکنم» سر زبان‌ها افتاد، این مستند با محوریت زندگی دکتر اکبر اعتماد پدر علم هسته‌ای ایران ساخته‌ شده و در سه بخش به زندگی خانوادگی، علمی و همچنین نظرات وی درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران می‌پردازد.

اعتماد شخصیت علمی ایرانی، بنیان‌گذار و نخستین رییس سازمان انرژی اتمی ایران است که به «پدر فناوری هسته‌ای ایران» شهرت یافته است؛ او مؤسس دانشگاه بوعلی سینا و سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین معاون وزارت علوم و اولین رییس سازمان انرژی اتمی نیز بوده است.

محمدجعفر خسروی در بخش دیگری از برنامه روز یکشنبه با دکتر حسن مخملی جانباز 70 درصد و اقتصادان درباره اقتصاد پسا تحریم گفتگو می‌کند، در این گفتگو امتیازات و آسیب‌های بازگشت پول‌های بلوکه‌شده به کشور نیز موردبحث و بررسی قرار می‌گیرند.

از دیگر مهمانان روز یکشنبه «زنده ‌باد زندگی» می‌توان به دکتر آرش تقوی روانشناس سلامت اشاره کرد، تقوی در این قسمت از برنامه درباره نقش سیر انفاس و آفاق گفتگو می‌کند.

برنامه «زنده‌ باد زندگی» از دوشنبه، 16 شهریور در قالبی جدید روی آنتن می‌رود و مخاطبان تغییرات محسوسی را در دکور، وله ها و فضای برنامه شاهد خواهند بود.

«زنده‌ باد زندگی» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد جعفر خسروی کاری از گروه نهادهای اجتماعی شبکه دو است که شنبه تا دوشنبه از ساعت ۱۱ با هدف پرداختن به سبک زندگی ایرانی اسلامی روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

کد N946472

وبگردی