آفتاب

اپوزیسیون انگلیس ادامه نقش این کشور در سوریه را تهدید می‌کند

اپوزیسیون انگلیس ادامه نقش این کشور در سوریه را تهدید می‌کند

امید نخست وزیر انگلیس برای پیوستن به حملات ضد داعش در سوریه هم‌زمان با افزایش احتمال انتخاب جرمی کوربین به عنوان رهبر حزب اپوزیسیون کارگر رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از بازگشایی مجلس انگلیس در دوشنبه گذشته، دولت راست میانه دیوید کامرون،‌ نخست‌وزیر این کشور امیدوار بود تا طرح خود برای تمدید نقش فعلی انگلیس در حملات هوایی ائتلاف داعش در عراق را به رای بگذارد.

اما جرمی کوربین، رهبر اپوزیسیون حزب کارگر انگلیس، یکی از منتقدان سرسخت جنگ 2003 عراق، به شدت با این اقدام مخالفت می‌کند.

پیش از این کامرون در کنفرانس خبری خود در این باره گفته بود: من تنها در صورتی دست به این اقدام می‌زنم که اکثریت آرا درباره آن اتفاق نظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد، اقدام نظامی علیه داعش بخشی از برنامه جامعی است که این کشور برای مقابله با بحران مهاجرت هزاران سوری و عراقی به اروپا در نظر گرفته است.

در همین حال قانونگذاران کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس قرار است روز سه شنبه برای گفت‌وگو درباره این حملات جلسه‌ای تشکیل دهند.

این در حالی است که نخست‌وزیر انگلیس به دلیل اکثریت نه چندان قدرتمندش و اختلاف نظر در حزبش در پارلمان برای تصویب این طرح خود به حمایت نمایندگان اپوزیسیون نیاز دارد.

پیشتر کوربین در مصاحبه‌ای در باره این حملات هوایی و کارآمدی آن‌ها گفته بود: من متقاعد نشده‌ام که حملات هوایی در سوریه نتیجه‌ای غیر از مرگ بسیاری از غیرنظامیان داشته است.

به گفته تحلیلگران اگر کوربین همان طور که انتظار می‌رود به عنوان رهبر حزب کارگر انتخاب شود دولت کامرون در مسائل دفاعی با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

کامرون ادعا می کند تلاشش برای گسترش فعالیت انگلیس در سوریه به قتل 30 انگلیسی در تونس برمی‌گردد.

انتهای پیام

کد N946439

وبگردی