آفتاب
در واکنش به عکس کودک سوری غرق شده؛

شیخ الازهر اقدام جهانی برای توقف بحران سوریه را خواستار شد

شیخ الازهر اقدام جهانی برای توقف بحران سوریه را خواستار شد

علمای الازهر در واکنش به عکس آیلان کردی، کودک سوری غرق شده در سواحل ترکیه، خواستار اقدام جهانی برای توقف بحران سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، احمد الطیب شیخ الازهر در بیانیه‌ای با اشاره به بحران پناهجویان سوری و غرق شدن آیلان کردی، کودک سه ساله سوری در سواحل ترکیه، این مساله را لکه ننگی بر پیشانی بشریت توصیف کرد و گفت: تاریخ همواره یادآوری خواهد کرد که قدرت‌های بزرگ جهان در برابر این مساله چشم‌های خود را بسته‌ و اجازه دادند میلیون‌ها تن از همنوعانشان به شکل‌های مختلف جان خود را از دست بدهند و آنها نیز هرگز دچار عذاب وجدان نشدند.

الطیب در بیانیه خود از جامعه جهانی خواست مسوولیت این مساله را بپذیرد و کاری برای توقف رنج و مصیبت میلیون‌ها تن از مردم سوریه اتخاذ کند که با فرار از جنگ و گرسنگی هر لحظه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی از تمامی انسان‌هایی که هنوز وجدانی بیدار دارند خواست به فریادها و ناله‌های کودکان و آوارگان پاسخ دهند و اقدامی فوری برای نجات صدها هزار تن از پناهجویانی انجام دهند که در انتظار مرگ هستند.

الطیب از کشورهای جهان خواست مرزهای خود را به روی این پناهجویان باز کنند و پناهگاهی برای آنان فراهم سازند. وی از همه سازمان‌ها و نهادهای خیریه دعوت کرد فورا برای کمک‌رسانی به این پناهندگان دست به کار شوند.

انتهای پیام

کد N946412

وبگردی