آفتاب
تولیت آستان حضرت معصومه(س):

در برابر دشمن باید عبرت‌آمیزترین پدافند را داشت

در برابر دشمن باید عبرت‌آمیزترین پدافند را داشت

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، به تبیین معیارهایی در پدافند هوایی پرداخت و گفت: در عرصه پدافند باید بهترین نوع پدافند، مؤثرترین، کم هزینه‌ترین و عبرت آموزترین پدافند را در پیش روی خود قرار دهید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، به تبیین معیارهایی در پدافند هوایی پرداخت و گفت: در عرصه پدافند باید بهترین نوع پدافند، مؤثرترین، کم هزینه‌ترین و عبرت آموزترین پدافند را در پیش روی خود قرار دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار فرمانده و مسئولان پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه سلام الله علیها در سالن محراب حرم مطهر، رسالت این پایگاه را ایستادگی در برابر تهدیدات و حمله‌های احتمالی دشمن معرفی کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: در داستان طبس و شکست حمله نظامی آمریکا به ایران، بهترین نوع از این چهار عامل مشاهده می‌شود. در این داستان دشمن از همه ابزارها و تکنیک‌هایی که داشت، استفاده کرده بود اما در مقابل آن پدافند الهی عمل کرد و عبرت‌آموزترین کار را با آنها کرد.

سعیدی با اشاره به اعتقاد مؤمنان به امدادهای غیبی گفت: البته باید بدانیم که ما نباید به این امدادها به گونه‌ای دل ببندیم که به سلاح و تخصص و سازمان دهی خود توجهی نداشته باشیم زیرا خدا به افرادی که اصلاً به امکانات و ابزار و قدرت خود توجه نداشته باشند، امدادی نخواهد فرستاد.

وی با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در جهان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، تیم مذاکره کننده ما در برابر 1+5 مذاکره می‌کند، که این مسئله به دلیل اصلاح شدن آنها نیست، بلکه اقتدار این نظام آنها را مجبور به این کار کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به دیدار فرماندهان پدافند هوایی با مقام معظم رهبری و تأکید معظم له مبنی بر این‌که گزینه‌های پدافندی برای مقابله با تهدیدات باید متنوع باشد، گفت: این کلام رهبری برخاسته از واقعیت‌های لازم‌الاجراست.

وی افزود: دشمن برای تأثیر تهدیدات خود اینطور نیست که از ابزار و روش‌های کهنه و تکراری استفاده کند و براساس عواملی سعی می‌کند با چهره و ابزار و نقشه‌های مختلف قابل نفوذ به این کشور اسلامی نظر عداوت و دشمنی داشته باشد.

سعیدی به روش‌های دشمن در این عرصه اشاره کرد و گفت: یکی از این عوامل، زمان است. دشمن زمان را می‌سنجد و بر اساس آن توطئه و تهدیدات را جامه عمل می‌پوشاند.

وی با بیان این‌که «موقعیت جغرافیایی و سیاسی کشور نیز برای دشمنان اهمیت دارد» ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند که تهدیدات و حمله‌های احتمالی‌اش، متناسب با امکانات ما باشد. اگر ابزاری داشته باشد که ما ضد آن را داشته باشیم، هیچ گاه از آن استفاده نخواهد کرد.

امام جمعه قم اصل غافلگیری را برای جنگ مهم ارزیابی کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند که به صورت غافلگیرانه و دزدانه وارد شود. از این رو پدافند و سیستم دفاعی ما باید مراقب این اصل مهم باشد.

وی پیش بینی بازتاب و آثار منفی حمله را لازمه حمله دانست و گفت: ممکن است کشوری به منطقه‌ای حمله کند و آسیب‌های زیادی هم به آنجا وارد آورد، ولی این حمله در پایان بر ضد خود آنها باشد.

سعیدی با تأکید بر این‌که «فرماندهان پدافند هوایی باید تمام این نکات را مد نظر داشته باشند» تصریح کرد: شما باید با توجه به امکانات موجود خود، افرادی متخصص و با صلاحیت را در این عرصه به کار برید و به اقتضائات کار اهتمام داشته باشید.

انتهای پیام

کد N946319

وبگردی