آفتاب
آیت‌الله دری نجف آبادی:

مجلس خبرگان ستون فقرات ملت است/ تحت تاثیر کلیشه‌های غرب نباشیم

مجلس خبرگان ستون فقرات ملت است/ تحت تاثیر کلیشه‌های غرب نباشیم

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خبرگان ملت بعنوان چشم بینا و ستون فقرات ملت باید در همه شرایط و زمان‌ها با آگاهی لازم از آرمان‌های امام(ره) و شهدا دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر  آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با رادیو گفتگو با عنوان «رویداد»، خبرگان ملت را بعنوان چشم بینا و ستون فقرات ملت دانست و گفت: خبرگان باید در همه شرایط و زمان‌ها با آگاهی لازم از آرمان های امام(ره)  و شهدا و کیان نظام دفاع کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری ضمن تقدیر و تجلیل همیشگی نسبت به مجلس خبرگان و جایگاه این مجلس در نظام اسلامی و تاکید بر برخی آیات قرآن که به نزول سکینه الهی در سایه ایمان و عمل صالح و اقدام در راه خدا فرمودند که دو انتخاب مهم را در پیش داریم.

وی در این راستا به انتخابات خبرگان و نتیجه انتخابات این مجلس در کلام رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در هر دو باید سکینه و آرامش حاکم باشد که بحث بسیار ارزشمند و قابل توجهی بود. ملت باید به خبرگان اعتقاد کامل کنند و خبرگان در جایگاه نمایندگی این ملت بزرگ ادای وظیفه کنند.

آیت‌الله دری نجف آبادی با بیان اینکه خبرگان باید دِین خود را به ملت و کشور ادا کنند تصریح کرد: رهبری در این راستا فرمودند باید بگونه ای باشد که ارزش های اسلامی و دینی و ولایی بطور کامل و استقلال رای حاکم باشد؛ در هر شرایطی که لازم شد نمایندگان و رهبریِ نشأت گرفته از انتخاب این نمایندگان باید استقلال رای داشته باشد و تحت تاثیر بیگانگان و اهدافشان قرار نگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در نتیجه چنین انتخاباتی، ارزش ها حاکم است و استقلال تداوم خواهد یافت و سکینه و آرامش بر خبرگان، مردم و حوزه های علمیه حاکم خواهد شد.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه نباید تحت تاثیر مفاهیم و ادبیات ساختگی و کلیشه غرب، بیگانگان و دشمنان قرار گیریم، گفت: آن ها هر جور بخواهند هر کلیشه ای را درست می کنند؛ حتی محتوای این کلیشه ها بر خلاف واقعیت است. آن ها در یمن، غزه، عراق، فلسطین و لبنان جنایت می کنند و اعلام می دارند طرفدار حقوق بشر هستند که این مفاهیم ساختگی و جعلی است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: خبرگان ملت بعنوان چشم بینا و ستون فقرات ملت باید در همه شرایط و زمان ها با آگاهی لازم از آرمان های امام(ره)  و شهدا و کیان نظام دفاع کنند. خبرگان در هر شرایطی بخواهند تصمیم بگیرند، کاملا هوشیارانه و حکیمانه و با تعهد شرعی، اسلامی و انقلابی باید دِین خود را ادا کنند.

آیت الله دری نجف آبادی به بخشی دیگر از فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص آینده قدرت افزایی جمهوری اسلامی در بُعد جهانی و منطقه ای سخن گفت و در ادامه با اشاره به منظومه فکری اسلامی در کلام ایشان، گفت: اسلام در حقیقت یک منظومه فکری است و اهل بیت(ع)  و امام این منظومه را به ما ارائه دادند که اگر ائمه(ع)  در این منظومه کار نمی کردند، کربلا پدید نمی آمد.

وی افزود: اسلام هم جهان بینی و هم ایدئولوژی را داراست و هم دارای دستورات فردی و اجتماعی است. در حوزه فرهنگ سازی و ایجاد تمدن اسلامی، امام(ره)  راه را باز کردند و رهبری خبیر، بصیر و آینده‌نگر راه را با قدرت نشان می دهند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: آرمان ها به برکت امام(ره)  و شهدا و بیداری ملت ها دنبال می شود و رهبری با شجاعت راه و توطئه دشمنان را نشان می دهند.

کد N946289

وبگردی