آفتاب

رضایی: نظامیان در بحث‌های جناحی دخالت نمی‌کنند/ افشای برنامه عربستان برای تجزیه عراق و سوریه

رضایی: نظامیان در بحث‌های جناحی دخالت نمی‌کنند/ افشای برنامه عربستان برای تجزیه عراق و سوریه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فعالیت‌های هیأت دولت و آقای روحانی مورد تقدیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

محسن رضایی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران افزود: با اینکه هنوز مردم در بحث‌های اقتصادی با مشکلاتی روبرو هستند اما شرایط از گذشته بهتر شده است.

اهم اظهارات وي را به نقل از ايسنا بخوانيد:

** می‌شود کاری کرد که جامعه امن‌تری داشته باشیم مشروط بر آنکه پیشگیری از وقوع جرم را در کشور جدی بگیریم.

**قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که با سه اصل از اصول قانون اساسی مغایر بود. در مجمع تشخیص بحث های مفصلی شد. قوه قضاییه خواهان تغییرات زیادی در مجلس شد و چون نمی توانستیم از نظر آیین نامه خودمان تصمیم بگیریم از مقام معظم رهبری تقاضا کردیم که بتوانیم موارد دیگری به غیر از مواردی که مورد اختلاف بود را مورد بحث قرار دهیم. ایشان اجازه دادند و مدت‌ها است که با توجه به نیازهایی که داشتیم قانون پیشگیری از وقوع جرم را در یک متن اصلاح شده امروز در مجمع تشخیص مورد بحث قرار دادیم.

** قرار شد برخی از نهادها مثل ستاد مبارزه با منکرات و یا احیای امر به معروف و نهی از منکر جزو اعضای این شورا باشد، لذا شورای عالی 22 نفره‌ای با ریاست رئیس قوه قضاییه تحت عنوان شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد.

**سیاست منزوی سازی ایران توسط ایالت متحده آمریکا با شکست روبرو شد. آن‌ها از ترس بمب اتم اسلامی ناچار شدند دروازه‌ها را به روی ما باز کنند. خودشان هم بحث بمب اتم اسلامی را طرح کردند چرا که ما از اول به دنبال بمب اتم نبودیم. آن‌ها به دروغ علیه ما تبلیغ کردند که ایران به سمت بمب اتم حرکت می‌کند، بعد خودشان ترسیدند و مذاکرات را با ما شروع کردند.

**اولین گروهی که در مذاکرات با این سه کشور اروپایی شرکت کردند آقایان روحانی و ظریف بودند. حتی آمریکایی‌ها هم دوازده سال پیش برای این مذاکرات کار شکنی می‌کردند. بعد که مسأله جدی شد و رهبر بزرگوار انقلاب دستور دادند تا نطنز فعال شود و سانتریفیوژهای جدید تولید شود آمریکایی ها ، چین و روسیه هم به مذاکرات اضافه شدند. تبلیغات عظیمی علیه ایران شکل گرفت. از طرفی مذاکرات را جدی گرفتند و از طرفی هم تبلیغات منفی انجام می دادند.

** 12 سال تحریم و منزوی‌سازی دو نتیجه داشت؛ یکی آنکه امروز ما کشوری هسته‌ای هستیم و دوم آنکه محاصره ایران شکسته شد و امروز به روابط بین‌الملل باز گشته‌ایم.

** از رفتار، برخورد و مواضع آمریکایی‌ها مشخص است که آن‌ها یک عقب نشینی کوتاه مدت کرده‌اند. از یک طرف عده‌ای شان می‌گویند دلیل طولانی شدن مذاکرات آن است که امید داریم تا 10 الی 15 سال آینده نظام جمهوری اسلامی ایران سقوط کند و بعدش می‌خواهیم بنشینیم با جانشینان آن‌ها کل مسأله هسته‌ای ایران را از بین ببریم. عده‌ دیگرشان می‌گویند که ایران را می‌خواهیم مورد راستی آزمایی قرار دهیم. برخی از آنها هم می‌گویند که می‌خواهیم چکش بازگشت تحریم‌ها را بر سر ایران حفظ کنیم. از رفتار آمریکایی ها چه آنهایی که خیلی صادقانه می خواهند رفتار کنند و چه آنهایی که غیرصادقانه برخورد می‌کنند نتیجه می گیریم که آن‌ها در پی اقدامات جدیدی علیه ما هستند.

**چند ماه پیش من گفتم که طرح تجزیه کشورهای خلیج فارس توسط عربستان وجود دارد. بعد هم اسنادی مشخص کرد که طرح‌هایی برای تجزیه کشورهای سوریه و عراق وجود دارد. امروز می‌خواهم اعلام کنم که متاسفانه عربستان به دنبال تحرکاتی در خلیج فارس مخصوصا در کویت است. اولا چاه‌های نفت «خفجی» بیش از 8 ، 9 ماه است که در اشغال عربستان است در حالی که این چاه‌ها متعلق به کویت است و بیش از 200 هزار بشکه در روز تولید و صادرات این چاه نفت است. عربستان علاوه بر اشغال این چاه‌ها در صدد تجزیه خود کویت است. هدفش هم از این کار آن است که می‌گویند که چون ما نتوانستیم بغداد را توسط تکفیری ها ساقط کنیم باید به کویت دسترسی پیدا کنیم تا از آن طریق در بصره و ناصریه بتوانیم فعالیت کنیم. عربستان می خواهد بعد از آنکه در جنوب یمن تثبیت شد در دریای شمال و خلیج فارس هم حضور پیدا کند. ما دوستانه به دولت عربستان می گوییم که همین مقدار ناامنی در منطقه هم به ضرر منطقه است. گسترش ناامنی به نفع هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست و منطقه ما نیاز به آرامش، صلح و همکاری مقابل کشورهایش دارد.

** حتما نظامیان در بحث‌های جناحی دخالت نمی‌کنند و قوانین کشور را رعایت می‌کنند.

** سیاست میدان مبارزه است. طبیعی است که سیاست را مثل میدان مبارزه بدانیم. اگر طرف مقابل چیزی را به شما نسبت دهد و به او پاسخ ندهید آن‌ها این سکوت را به عنوان مهر تائید می‌دانند. مقام معظم رهبری به خوبی به این حرف ها پاسخ دادند و دیگر مسئولین نیز ان شاء الله پاسخ هایی خواهند داد. خود من هم در دو هفته اخیر در رابطه با ترفندهای آمریکا که پشت صحبت هایشان وجود دارد صحبت هایی کردم.

** آرامش قبل از انتخابات حفظ شود. تجربه نشان داده است که با دعواهای لفظی، نظام از مواضع قانونی‌اش عقب نشینی نکرده است. کسانی که آرامش کشور را قبل از انتخابات از بین می‌برند مطمئنا ضرر می بینند. شورای نگهبان، مجلس، دولت و ستاد انتخابات وظایفی دارند. تمام اینها را ما در سیاست های کلی انتخابات خدمت مقام معظم رهبری ارائه داده‌ایم. پیشنهاداتی بوده که آن‌ها هم خدمت ایشان ارائه داده شده است. در کشور ما تا زمانی که رهبری و ولایت فقیه وجود داشته باشد ما هیچ بن بستی نداریم.

2727

 

 

کد N946263

وبگردی