آفتاب

تصاویر خودروی الکتریکی پژو

تصاویر خودروی الکتریکی پژو

پژو تصاویر و جزئیاتی از طرح اولیه خودروی جدید الکتریکی کوپه چهار نفره خود منتشر کرده که با یک بار شارژ باتری می تواند مسافت ۴۵۰ کیلومتری را بپیماید.

به گزارش خبرگزاری مهر، خودروی الکتریکی مفهومی پژو  Fractal نام دارد که در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد. این خودروی الکتریکی، کوپه چهار نفره ای است که می تواند تجربه متفاوتی را برای رانندگان علاقه مند به خودروهای پژو به دنبال داشته باشد. این خودرو از طول ۳.۸۱ متری، عرض ۱.۷۷ متری و وزن ۱۰۰۰ کیلوگرمی برخوردار است.

از ویژگی های این خودرو سقف جمع شونده، چرخ های ۱۹ اینچی فیبرکربنی و انتقال نیرو به هر چهار چرخ است. برآمدگی های قسمت جلو و عقب خودرو نسبت به محور چرخ ها بسیار اندک است. سیستم تعلیق با ارتفاع قابل تنظیم می تواند فاصله کف خودرو از سطح زمین را بین ۷ تا ۱۱ سانتی متر تغییر دهد.

از دیگر قابلیت های این خودرو می توان به چراغ های  LED باریک، مشبک و همینطور ترکیبی از دو رنگ بدنه اشاره کرد که قسمت تیره آن از ترکیب فیبر کربی ساخته شده تا نشانی از همه خودروهای پژو داشته باشد. این خودرو به چرخ های باریک با مقاومت چرخشی پایین و همینطور سقف بازشوی کروکی مجهز شده تا بتواند توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند.

در این خودرو از دو موتور الکتریکی استفاده شده که هر کدام روی یک محور قرار گرفته اند. هر یک از موتورها ۱۰۲ اسب بخار توان داشته و از یک باتری ۳۰ کیلووات ساعتی نیز برای تامین نیرو استفاده می کند. رانندگان با یک بار شارژ باتری می توانند مسافت ۴۵۰ کیلومتری را بپیمایند. شتاب صفر تا صد این خودرو در حدود ۶.۸ ثانیه اعلام شده است.

پژو مدعی است، بیش از ۸۰ درصد قطعات داخلی این خودرو با استفاده از چاپ سه بعدی ساخته شده اند. خطوط تیز و گردی که در طراحی این خودرو دیده می شوند به گونه ای است که این خودرو بتواند به شکل اصلی خودروهای پژو نزدیک باشد. در طراحی داشبورد آن نیز از طرح اولیه SR۱ استفاده شده که در سال ۲۰۱۰ میلادی معرفی شده بود.

کنسولی که در وسط این خودرو قرار گرفته مجهز به نمایشگر ۷.۷ اینچی از نوع AMOLED و برخورداری از قابلیت لمسی است که می تواند سرگرمی و تفریح سرنشینان خودرو را به ارمغان بیاورد.

کد N946237

وبگردی