آفتاب

تظاهرات اعضای حماس در مقابل سفارت مصر در غزه

تظاهرات اعضای حماس در مقابل سفارت مصر در غزه

هزاران تن از اعضای جنبش حماس با تجمع در مقابل سفارت مصر در نوار غزه از مقامات قاهره خواستند تا پرونده فلسطینی‌های ربوده شده در صحرای سینای مصر را به طور جدی مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هزاران تن از اعضای حماس با درخواست از مقامات مصر برای اتخاذ اقداماتی جهت آزادی فلسطینی‌های ربوده شده در صحرای سیناء در مقابل سفارت بسته شده این کشور در نوار غزه تظاهرات کردند.

پیشتر چهار عضو حماس در نزدیکی گذرگاه رفح و در حالی که به سمت فرودگاه بین المللی قاهره در حرکت بودند ربوده شدند.

خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در این تظاهرات مقامات مصر را مسئول سلامتی فلسطینیان ربوده شده دانست و گفت: عدم اتخاذ اقدامات برای آزادی ربوده شدگان جنایتی علیه بشریت است.

وی از مقامات مصر خواست تا با این پرونده با جدیت بیشتر برخورد کنند.

ابراهیم المدهون، مدیر مرکز "پژوهش‌های آینده" در نوار غزه در این باره تاکید کرد: سکوت مقامات مصر در قبال پرونده فلسطینی‌های ربوده شده دو پیام می تواند داشته باشد؛ یکی اینکه خود مصر در این پرونده دست دارد و دوم اینکه برای افزایش فشار بر جنبش حماس دست به هیچ اقدامی نمی‌زند.

پیشتر منابع مسئول حماس در غزه خبر ربوده شدن چهار فلسطینی توسط یک گروه مسلح ناشناس در صحرای سیناء را تایید و آزادی هرچه سریعتر آنها را خواستار شدند.

انتهای پیام

کد N946186

وبگردی