آفتاب

چه بیمارانی بیشتر در معرض عفونت‌های بیمارستانی قرار دارند؟

چه بیمارانی بیشتر در معرض عفونت‌های بیمارستانی قرار دارند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیماران دارای زخم و جراحت در بیمارستان ها، بیشتر در معرض عفونت‌های بیمارستانی قرار دارند.

دکتر "سید حبیب الله موسوی بهار" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_ منطقه همدان افزود: همواره در بخش‌های عفونی بیمارستان‌ها، عفونت‌های بیشتری وجود دارد و با توجه به اینکه بیماران بستری شده دارو خاصی را مصرف کرده و ناتوان هستند بیشتر در معرض عفونت‌ها قرار می‌گیرند.

دکتر موسوی‌بهار اظهار کرد :افراد مبتلا به بیماری ذات‌الریه، دیابت، مشکلات کلیوی، بیشتر دیالیزی‌ها، سوختگی، بیمارهای مغزی، نوزدان و افراد مسن بیشتر در معرض عفونت‌های بیمارستانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه عفونت های بیمارستانی به طور ذاتی در بیمارستان‌ها وجود ندارد اضافه کرد: در بعضی از مواقع فرد عفونت را به بیمارستان منتقل می کند و باعث شده که میکروب‌های جدیدی به بیماران انتقال یابد.

دکتر موسوی‌بهار با بیان اینکه عفونت بیمارستانی حداقل 48 تا 72 ساعت بعد از پذیرش بیمار در بیمارستان ایجاد می‌شود اظهار کرد: در زمان پذیرش بیمار، فرد نباید علائم آشکار عفونت مربوطه را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه تصریح کرد: میکروب‌ها عامل بروز عفونت‌های بیمارستانی در بخش های حساس از جمله آی‌سی‌یو (بخش نگهداری کودکان)،بخش سوختگی و آندوسکوپی بوده و ابزار آلاتی مورد استفاده از جمله سن مجاری ادرار، سن مجاری معده و بخش‌های بستری بیمارانی بیشتر در معرض ابتلا به عفونت هستند.

وی یاد آور شد : عفونت‌های بیمارستانی و میکروب های آن از طریق عطس و سرفه کردن، سرنگ یا سرم آلوده،، انتقال عفونت ازیک فرد به فرد دیگر باعث انتقال عفونت بیمارستانی می‌شود.

دکتر موسوی‌بهار در بخش دیگری اظهار کرد: بیماران مبتلا به عفونت بیمارستانی بعد از شناسایی در اتاق‌های ایزوله و استرلیزه قرار می‌گیرند تا از این طریق علاوه بر جلوگیری از انتقال میکروب به سایر بیماران عوامل عفونی در بدن آن ها هم سریع‌تر بهبود یابد.

وی اضافه کرد: حتی پزشکان برای حفظ و امنیت بیش‌تر ،موقع ورود به اتاق ایزوله از لباس‌های مخصوص استفاده کنند.

دکتر موسوی‌بهار در پایان خاطرنشان کرد: دفع زباله‌های بیمارستان‌ها طبق استاندارد بهداشتی انجام می‌شود و همچنین واحد کنترل در بیمارستان‌ها موظف هستند که به بیماران سرکشی و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

کد N946167

وبگردی