آفتاب
زارعی در گفتگو با مهر :

وزارت خارجه در قبال آمریکا فعال باشد نه منفعل/پنهان‌کاری نکنیم

وزارت خارجه در قبال آمریکا فعال باشد نه منفعل/پنهان‌کاری نکنیم

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: فرمایشات اخیر رهبری دارای این پیام واضح بود که سیاست خارجی ایران نباید به هیچ وجه در قابل غرب و آمریکا منفعل باشد و باید به صورت فعال ایفای نقش کند.

علی اصغر زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد لزوم موضع گیری صریح دولت در قابل اظهارات مقامات آمریکایی گفت: اظهارات مقامات آمریکایی در چند هفته اخیر حکایت از برنامه وسیع آمریکایی ها علیه ایران دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، برجام را اولین پرده برنامه آمریکایی ها علیه ملت ایران خواند و اظهار داشت: مقامات آمریکایی پس از برجام نیز ادعاهایی در خصوص حرکت های نظامی علیه ایران مطرح می کنند و این مواضع خصمانه خود را پنهان نمی کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: حفظ چارچوب های تحریم پس از برجام نیز قسمتی از اظهارات سخیف مقامات آمریکایی در روز های گذشته بود که موضعی از سوی دولت دراین خصوص بیان نشد.

وی ادامه داد: در خصوص تحریم ها نیز غیر از تحریم هایی که در قعطنامه شورای امنیت لغو شده است تحریم های طرف آمریکایی و اروپایی تعلیق شده است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

پذیرش پروتکل الحاقی توجیه منطقی ندارد

زارعی تاکید کرد: با توجه به پذیرش محدودیت های بسیاری که برای برنامه هسته ای ایران  از ۱۰ تا ۲۵ سال در نظر گرفته شده است، پذیرش پروتکل الحاقی توجیه منطقی ندارد و نمایانگر زیاده های طرف مقابل است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: ضروری است موضع گیری های مسئولان دولتی و بالاخص تیم مذاکره کننده هسته ای در برابر اظهارات زیاده خواهانه آمریکا از حالت انفعالی به حالت فعال تبدیل شده و در این راستا از فرمایشات مقام معظم رهبری و ظرفیت مجلس به درستی استفاده شود.

وی ادامه داد: فرمایشات اخیر رهبری دارای این پیام واضح بود که سیاست خارجی ایران نباید به هیچ وجه در قابل غرب و آمریکا منفعل باشد و باید به صورت فعال ایفای نقش کند.

زارعی با بیان اینکه رهبری در بررسی محتوای برجام وارد شده اند گفت: در برجام نقاط ضعفی وجود دارد که ما پنهان می کنیم و در مقابل آمریکا زیاده خواهی های خود را تحمیل می کند.

وی تصریح کرد: تغییر موضع سیاست خارجی ایران از انفعال به سمت موضع گیری های فعال حتما به نفع سیاست خارجی کشور است و می تواند دستاورد های بیشتری را برای ما به همراه داشته باشد.

 

کد N946136

وبگردی