آفتاب
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد

تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست رییس قوه قضاییه

تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست رییس قوه قضاییه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شورای عالی 22 نفره پیشگیری از وقوع جرم با ریاست قوه قضاییه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، محسن رضایی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت هفته دولت اظهار کرد: ابتدا لازم می‌دانم تا قدردانی مجمع تشخیص مصلحت نظام را از هیأت دولت به مناسبت هفته‌ای که گذشت اعلام کنم. دولت خدمتگذار فرصت خوبی داشت تا فعالیت‌ها و کارنامه دو سال گذشته خود را برای مردم در بحث دیپلماسی و مذاکرات هسته‌ای و هم در بحث های اقتصادی و آرامشی که طی این دو سال در کشور به وجود آمده است، تصریح کند.

وی گفت: با اینکه هنوز مردم در بحث‌های اقتصادی با مشکلاتی روبرو هستند اما شرایط از گذشته بهتر شده است و فعالیت‌های هیأت دولت و آقای روحانی مورد تقدیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

رضایی با اشاره به بررسی دو موضوع در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: یکی از بحث‌ها مربوط به قانون پیشگیری از وقوع جرم است که بحث مهم و پیچیده‌ای است. بسیار مهم است که امروز یکی از عوامل جرایم در ایران، زمینه های وقوع جرم است. بیکاری یک عامل موثر در وقوع جرم است. همچنین تنش‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از علل وقوع جرم است.

وی با بیان اینکه می‌شود کاری کرد که جامعه امن‌تری داشته باشیم مشروط بر آنکه پیشگیری از وقوع جرم را در کشور جدی بگیریم، افزود: قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که با سه اصل از اصول قانون اساسی مغایر بود. در مجمع تشخیص بحث های مفصلی شد. قوه قضاییه خواهان تغییرات زیادی در مجلس شد و چون نمی توانستیم از نظر آیین نامه خودمان تصمیم بگیریم از مقام معظم رهبری تقاضا کردیم که بتوانیم موارد دیگری به غیر از مواردی که مورد اختلاف بود را مورد بحث قرار دهیم. ایشان اجازه دادند و مدت‌ها است که با توجه به نیازهایی که داشتیم قانون پیشگیری از وقوع جرم را در یک متن اصلاح شده امروز در مجمع تشخیص مورد بحث قرار دادیم.

وی با بیان اینکه دو ماده از این قانون تصویب شده است، گفت: اول آنکه تعریف پیشگیری از وقوع جرم چیست؟ دوم آنکه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که توسط قوه قضاییه پیشنهاد شده است از چه کسانی تشکیل می‌شود؟ چند نفر از آن‌ها از اعضای مجلس شورای اسلامی یا چند نفر از آن‌ها از دولت و یا قوه قضاییه باید باشد؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قرار شد برخی از نهادها مثل ستاد مبارزه با منکرات و یا احیای امر به معروف و نهی از منکر جزو اعضای این شورا باشد، لذا شورای عالی 22 نفره‌ای با ریاست رئیس قوه قضاییه تحت عنوان شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد.

ادامه دارد...

کد N946104

وبگردی