آفتاب

رفتار سرد مراکش با رئیس جمهور مستعفی یمن

رفتار سرد مراکش با رئیس جمهور مستعفی یمن

منابع آگاه یمنی فاش کردند که مسئولان مراکش در سفر اخیر رئیس‌جمهور مستعفی یمن به این کشور برای دیدار با پادشاه عربستان، از برگزاری هرگونه مراسم جهت استقبال از وی خودداری کرده و وی را به هتل راهنمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن در اواخر اوت گذشته برای دیدار با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان که وارد این کشور شده و مرخصی سالانه خود را در یکی از گردشگاه‌های مراکش می‌گذراند به مراکش رفت.

دیدار منصور هادی با پادشاه عربستان در مراکش

منابع آگاه یمنی خاطرنشان کردند: افراد نزدیک به هادی به مسئولان مراکش اطلاع دادند که وی با هیات رسمی به رباط آمده است اما مسئولان مراکش هیچ تدابیری را که حکایت از ورود مهمان به این کشور و تحت عنوان "رئیس جمهور" داشته باشد اتخاذ نکردند و حتی درخواست هادی برای دیدار با محمد ششم، پادشاه مراکش نیز بی‌جواب ماند.

منابع عنوان داشتند که مراکش هیچ مراسم استقبال یا تودیعی برای عبدربه منصور هادی برگزار نکرد برخلاف این که کاخی برای روسای جمهور و مسئولان عربی یا خارجی اختصاص می‌یابد اما هیچ کاخی برای اقامت‌ هادی اختصاص نیافت و این مساله باعث شد هادی و همراهانش در تنگنایی قرار بگیرند و مجبور شوند به یکی از هتل‌های مجلل بروند.

گرچه برخی رسانه‌های مراکش گزارش دادند که نخست وزیر مراکش با هادی دیدار کرده است اما برخی منابع نیز تاکید کردند که پادشاه مراکش با هادی دیدار نکرده است.

انتهای پیام

کد N946076

وبگردی