آفتاب
سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت:

عملیات جنگ الکترونیک وآزمایش توانمندی سامانه‌های ارتباطی انجام شد

عملیات جنگ الکترونیک وآزمایش توانمندی سامانه‌های ارتباطی انجام شد

عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی در بخش دیگری از رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت ۵ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر خلبان روزخوش سخنگوی پنجمین رزمایش فداییان حریم ولایت ۵ با اعلام این خبر که عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه های پیشرفته ارتباطی در بخش دیگری از رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت ۵ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت انجام شد،  گفت: سامانه های ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پرواز تکن، ای اس آر، پی آی آر، کورس، گلاید و انواع سامانه های تاکتیکی سیار و اپروچ، مأموریت های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

روزخوش افزود: با هدایت قرارگاه تاکتیکی و عملیاتی رزمایش کلیه سامانه های ارتباطی پُست فرماندهی به حالت غیرفعال درآمد که با تلاش متخصصان و تدابیر صورت گرفته، پُست فرماندهی رزمایش به صورت واکنش سریع و در کمترین زمان ممکن جایگزین شد و هیچ گونه تأخیر و اختلالی در برنامه های پروازی و عملیاتی جنگنده های شرکت کننده در رزمایش به وجود نیامد.

وی تصریح کرد: همچنین در این مرحله از رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت ۵، عملیات سوخت رسانی هوایی، مقابله با حمله میکروبی و شیمیایی، عملیات امداد و نجات، عملیات اختلال الکترونیکی و گشت مسلح هوایی در منطقه عمومی رزمایش با موفقیت به مورد اجرا درآمد.

سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت ۵ در ادامه با بیان این که ما به دنبال امنیت پایدار در منطقه هستیم، گفت: افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت هوایی و زمینی یکی دیگر از نقاط قوت این رزمایش است که فردا با اقتدار رزمی نیروی هوایی به معرض نمایش گذاشته می شود.

کد N946054

وبگردی