آفتاب

کلینتون بابت ایمیل‌ها متاسف است اما عذرخواهی نمی‌کند

کلینتون بابت ایمیل‌ها متاسف است اما عذرخواهی نمی‌کند

وزیر امور خارجه سابق آمریکا که هم اکنون نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 است،‌ بابت استفاده از حساب ایمیل شخصی برای ارسال ایمیل‌های کاری ابراز تاسف کرد اما برای این کار عذرخواهی نکرد حتی با وجود اینکه احتمال دارد با کاهش محبوبیت و کم شدن آرا مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد پیشروی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 اخیرا با مناقشه‌ای جدال برانگیز درباره استفاده از ایمیل شخصی برای ارسال و دریافت ایمیل‌های مهم و محرمانه مواجه شده است و همین روند می‌تواند باعث کاهش محبوبیت وی و از دست دادن این رقابت در 2016 شود.

خانم کلینتون در مصاحبه‌ای نیم ساعته در پاسخ به سوالی درباره اینکه می‌خواهد بابت این قضیه از مردم آمریکا عذرخواهی کند یا خیر، گفت که اصلا قصد این کار را ندارد و افزود:‌ مطمئنم که این تصمیم من نیست. من بابت این قضیه تنها متاسفم. مسئولیت این کار را برعهده می‌گیرم. من دو حساب کاربری در اینترنت دارم: یکی برای کارهای شخصی و دیگری برای ایمیل‌های مرتبط با کارم. اما تاکید می‌کنم که این ایمیل‌ها کاملا دارای مجوز بودند.

مساله استفاده کلینتون از ایمیل خصوصی برای ارسال و دریافت ایمیل‌های محرمانه بر محبوبیت وی اثر گذاشته است به طوریکه موسسه نظرسنجی گالوپ در نظرسنجی جدید خود که روز جمعه منتشر شد، آورده است که میزان محبوبیت وی از 51 درصد به 41 درصد کاهش داشته است که از 1992 پایین ترین حد محسوب می‌شود.

اما وزیر امور خارجه سابق آمریکا که مدت‌ها این مساله را نقض می‌کرد و آن را سوءتفاهمی بیش نمی‌دانست، خوش بینی خود را بابت نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز داشت و گفته است که به اعتماد رای دهندگان کاملا اطمینان دارد.

وی در مصاحبه ای با شبکه خبری msnbc گفت: من مطمئنم که در حال حاضر این کمپین براساس خواسته مردمی است که می دانند من به آنها واقعیت را گفته ام. مردم آمریکا می فهمند که باید به من اعتماد کنند چون مدافع آنها هستم و برای آنها کار می کنم.

وی از این فرصت برای انتقاد از دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا استفاده کرده و کمپین انتقادی وی را یک رویداد بد برای تمام سیستم سیاسی آمریکا دانست.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا ادامه داد: تئوری های خائنانه ترامپ تنها برای بدنام کردن مردم به کار می رود. من این کارها را در کمپین خود انجام نمی دهم.

وزارت امور خارجه آمریکا که هیلاری کلینتون در اواخر 2014 بیش از 30 هزار ایمیل را به آن تحویل داد، برای شفاف سازی عمومی این ایمیل ها را منتشر کرده است.

بسیاری از اطلاعات این ایمیل ها از قبل محرمانه بودند و همین امر این سوالات را به وجود آورده که آیا خانم کلینتون این ایمیل ها را با دانستن این مساله که حساس هستند، ارسال و دریافت می کرد یا خیر و آیا اقدامات امنیتی کافی برای حفاظت از سرور شخصی اش از دست هکرها اندیشیده شده بود یا نه.

پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی، در حال بررسی این مساله است که آیا داده های مخفی دولت حفاظت شدند یا خیر.

هیلاری کلینتون در ادامه مصاحبه خود آورده است:‌ من بابت این قضیه متاسفم چون باعث به وجود آمدن سوالات زیادی برای مردم شده ام. اما برای تمام این سوالات پاسخ وجود دارد و من به آنها پاسخ می دهم.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا که قرار است 22 اکتبر سال جاری میلادی در هیات ویژه مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شود و درباره این ایمیل ها به شهادت بپردازد، گفت:‌ وکلای من با دقت کامل 60 هزار ایمیل من را بررسی کرده و بیش از 30 هزار مورد از آنها را به وزارت امور خارجه داده‌اند.

انتهای پیام

کد N946021

وبگردی