آفتاب

اخباری از تصمیم امارات برای خروج نیروهایش از یمن

اخباری از تصمیم امارات برای خروج نیروهایش از یمن

در پی کشته شدن 45 سرباز امارات در مرگبارترین روز عملیات نظامی در تاریخ 44 ساله ارتش این کشور در بخشی از عملیات ائتلاف عربی در یمن، منابع آگاه یمنی گزارش دادند که امارات آماده خارج کردن نیروهای زمینی‌اش از یمن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه یمنی الاتحاد به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که امارات آماده است تمام نیروهای زمینی‌ خود را از یمن خارج کند.

این منابع اعلام کردند که احتمالا این تصمیم امارات یک روز پس از آن صادر شد که ائتلاف متجاوز سعودی تلفات سنگینی به دلیل حملات ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با موشک‌های بالستیکی به مقر تجمع نیروهای نظامی مهاجم در منطقه صافر در استان مأرب داشت.

منابع مذکور عنوان داشتند که وزارت دفاع امارات اعلام کرده است که تمامی نیروهای زمینی‌اش را از یمن خارج خواهد کرد و امارات تاکید کرده است که قبایل همپیمانشان خائن و مزدور هستند و آن‌ها شایستگی حمایت و جانفشانی ندارند و تعداد اماراتی‌های کشته شده به 45 افسر و سرباز می‌رسد که دلیل تبانی و سستی نیروهای حامی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و همپیمانانشان کشته شده‌اند.

این در حالی است که برخی منابع آگاه اعلام کردند که فرماندهی نیروهای مسلح امارات دستور افزایش جنگنده‌های این کشور در یمن و اعزام نیروهای بیش‌تر به این کشور را داده است.

انتهای پیام

کد N945978

وبگردی