آفتاب

عریقات: جانشین محمود عباس نمی‌شوم

عریقات: جانشین محمود عباس نمی‌شوم

صائب عریقات با بیان این که تمایلی به جانشینی محمود عباس ندارد گفت: اگر اوضاع در فلسطین به همین منوال ادامه یابد، احتمالا اشغالگران اسرائیلی جانشین عباس می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات، دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در مصاحبه با روزنامه "العربی الجدید" با تکذیب این خبر که جانشین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است عنوان داشت که تمایل یا چشم داشتی به این پست‌ها ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اوضاع در فلسطین به همین منوال ادامه یابد احتمالا اشغالگران اسرائیلی جانشین عباس می‌شوند.

عریقات گفت که تصمیم عباس برای این که خود را در آینده جهت ریاست کمیته اجرایی کاندید کند به خودش مربوط است اما جنبش فتح او را برای این پست کاندید کرده است.

این مسئول فلسطینی همچنین با بیان اینکه دیدار پنج شنبه شب وی با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس "مشورتی و عادی" بود این مساله را تکذیب کرد که از مشعل ضمانت‌هایی خواسته باشد تا حماس به اعضای شواری ملی فلسطین مقیم در غزه اجازه مشارکت در جلسات شورای ملی فلسطینی در اواسط سپتامبر جاری در رام الله را بدهد.

وی با بیان اینکه بعید می‌داند حماس مانع مشارکت اعضای شورای ملی فلسطین در این نشست‌ها شود گفت: وظیفه هر فلسطینی است که در نشست‌های این شورا که "تعیین کننده و تاریخی" است شرکت کنند.

عریقات همچنین گفت که استراتژی رژیم صهیونیستی از سال 2009 این بود که تشکیلات خودگردان بی‌محتوا شود تا عملا هیچ قدرتی نداشته باشد و اشغالگری‌ها هیچ هزینه‌ای برایش نداشته باشد و نوار غزه از کرانه باختری جدا بماند و توهم‌هایی مبنی بر تشکیل کشور فلسطین در نوار غزه مطرح شود.

انتهای پیام

کد N945938

وبگردی