آفتاب

تاثیر بهداشت دهان بر سلامت جنسی مردان

تاثیر بهداشت دهان بر سلامت جنسی مردان

شکیب الحق، کارشناس ارشد میکروبیولوژی پزشکی می گوید نتایج تحقیقات نشان می دهد که بهداشت منظم دهان و لثه بر سلامت جنسی مردان تاثیر گذار است.

پژوهش های جدید صورت گرفته نشان می دهد مردانی که در 30 سالگی خود هستند و از بیماری شدید لثه رنج می برند، سه برابر احتمال بیشتری در عدم توانایی فعالیت جنسی نسبت به افراد با لثه سالم را دارند. بر اساس مطالعات صورت گرفته 53 درصد از کسانی که مشکلات مربوط به ناتوانی جنسی را دارند، لثه های ملتهب و عفونی داشتند.
به گزارش سلامت نیوز این کارشناس ارشد میکروبیولوژی خاطر نشان کرد : احتمال ارتباط میان مشکلات دهان و لثه با توانایی جنسی در سلامت عروق می باشد. فعالیت و میل جنسی در مردان زمانی حاصل می شود که مغز محرک های جنسی را احساس کند.
همین امر باعث می شود تا ماهیچه های موجود در آلت تناسلی به حالت آرامش در آمده و جریان خون به درون بافت های اسنفجی اندام افزایش یابد. سیاهرگ ها در چنین حالتی بسته می شود تا مانع از خارج شدن خون در آن ناحیه شود.
وی افزود : انجام پژوهش های جدید صورت گرفته بر پایه چنین فرضیه ای بوده است که چون بیماری لثه می تواند انعطاف پذیری لایه اندوتلیال یا درونی ترین لایه رگهای خونی را کاهش دهد، ممکن است در ارتباط با ناتوانی جنسی در مردان باشد.
شکیب الحق در ادامه گفت : بیماری های لثه می تواند ناتوانی های سیستمیک اندوتلیال را ایجاد نماید که منجر به پاتولوژی عروق می شود و بیماری های مربوط به عروق خونی یکی از رایج ترین دلایل ناتوانی های جنسی می باشد. ناتوانی های جنسی و بیماری التهاب لثه مزمن توسط ریسک فاکتور های یکسانی نظیر سن ، سابقه سیگار کشیدن ، دیابت و بیماری عروق کرونری بستگی دارد. نتایج مطالعات جدید افق های نوینی پیرامون ارتباط میان سلامت دهان و لثه با سایر قسمت های دیگر بدن انسان گشوده است و افرادی که دارای سابقه بیماری التهاب لثه مزمن همراه با خونریزی هنگام مسواک زدن هستند باید به سلامت دهان و میل جنسی خود بیشتر توجه کنند.

کد N945870

وبگردی