آفتاب

بازگشایی سفارت تونس در دمشق

بازگشایی سفارت تونس در دمشق

دولت تونس پس از گذشت بیش از سه سال از قطع روابط دیپلماتیک با سوریه، سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد و سفیر این کشور مجددا فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، بازگشایی سفارت تونس در دمشق طی سفر هیات تونسی متشکل از فعالان حقوقی و رسانه‌ای به سوریه برای اطلاع از اوضاع این کشور صورت گرفت.

زیاد الهانی، رئیس این هیات اعلام کرد: سوریه و تونس در تاریخ و تمدن و در جنگ علیه تروریسم شریک هم هستند. پشت تروریسمی که امروز سوریه و تونس را هدف قرار داده است یک فکر واحد قرار دارد و آن نابودی تمدن اصیل عربی و منحرف کردن فکرجوانان است.

برخی گروه‌های سیاسی تونس از تصمیم الطیب البکوش، وزیر خارجه این کشور برای تعیین سفیر جدید در تونس انتقاد کردند اما البکوش تاکید کرد که این اقدام برای ارائه خدمات به اتباع تونسی در سوریه صورت گرفته است.

پیشتر وزارت خارجه تونس از رایزنی‌ با دمشق برای بازگرداندن اتباع تونسی که در سوریه به تکفیری‌ها پیوسته‌اند خبر داد و اعلام کرد سفارت تونس هفته آتی در دمشق بازگشایی می‌شود.

از زمانی که منصف المرزوقی،‌ رئیس جمهور سابق تونس در سال 2012 سفیر سوریه را از تونس اخراج کرد، روابط دیپلماتیک میان دمشق و تونس قطع شد.

انتهای پیام

کد N945865

وبگردی