آفتاب

منابع مصری: پادشاه عربستان به احتمال فراوان به قاهره می‌آید

منابع مصری: پادشاه عربستان به احتمال فراوان به قاهره می‌آید

منابع دیپلماتیک مصری اعلام کردند که قاهره و ریاض برای سفر قریب‌الوقوع پادشاه عربستان به مصر هماهنگی‌های لازم را به عمل می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منابع در مصاحبه با سایت "العربی الجدید" با بیان اینکه این سفر سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به مصر بنا به دعوت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر صورت می گیرد، خاطرنشان کردند که تا به این لحظه زمان نهایی این سفر تعیین نشده است.

منابع تصریح کردند: این مساله قطعی شده که پادشاه عربستان پس از بازگشت سفر رسمی‌اش به آمریکا به مصر سفر کند.

سیسی نیز سفری به کشورهای آسیایی از جمله چین، سنگاپور و اندونزی داشته است و به مصر باز می‌گردد.

این سفر قریب الوقوع نخستین سفر رسمی پادشاه عربستان به قاهره خواهد بود. پادشاه عربستان همچنین ریاست هیات کشورش در کنفرانس اخیر شرم الشیخ در مارس گذشته را نیز برعهده داشت.

این منابع تاکید کردند که دیدار سیسی با پادشاه عربستان در هر صورت پیش از سفر سیسی به نیویورک جهت حضور در نشست‌های سازمان ملل پس از سه هفته دیگر صورت خواهد گرفت.

مساله سوریه دشوارترین پرونده در روابط میان دو کشور است به ویژه اینکه اخیرا سیسی بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز عنوان کرده بود که مصر وارد ائتلاف روسیه علیه داعش شده است که در این ائتلاف نیز نظام سوریه حضور دارد.

منابع سیاسی عنوان داشتند که سیسی همچنان مخالف افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک مصر در سوریه است که از زمان محمد مرسی، رئیس جمهوری عزل شده مصر به سطح پایین رسیده است.

مساله یمن و آینده عملیات نظامی زمینی- دریایی در باب المندب و نقشی که عربستان از مصر می‌خواهد به عنوان کانال تماس میان گروه‌های یمنی جهت حمایت از راهکار سیاسی احتمالی ایفا کند، در مذاکرات پادشاه عربستان و رئیس جمهوری مصر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N945831

وبگردی