آفتاب

نخست‌وزیر انگلیس به جدایی‌طلبان کاتالونیا هشدار داد

نخست‌وزیر انگلیس به جدایی‌طلبان کاتالونیا هشدار داد

نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد که اگر کاتالونیا از اسپانیا جدا شود باید پشت صف برای ورود به اتحادیه اروپا بایستد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در نشست خبری با ماریانو راخوی، همتای اسپانیایی‌اش درباره تلاش کاتالونیا برای جدایی از اسپانیا گفت که وی همان موضع درباره استقلال اسکاتلند را نسبت به درخواست کاتالونیا برای جدایی دارد. در اسکاتلند یک سال پیش نسبت به جدایی از بریتانیا رای‌گیری شد.

وی ادامه داد: ما در کنار یکدیگر قوی‌تر هستیم و با یکدیگر شکوفایی بیشتری داریم. شرایط هرچه باشد ما باید در کنار هم بایستیم.

نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس بار دیگر با اشاره به برگزاری رفراندوم درباره حضور در اتحادیه اروپا گفت: اگر بخشی از یک دولت جدا شود، دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست و باید برای عضویت پشت صف، در واقع پشت کشورهای دیگر که برای عضویت اقدام کرده‌اند، بایستد.

سال گذشته کامرون به اسکاتلند حق رای‌گیری برای برگزاری رفراندوم درباره استقلال را اعطا کرد. این در حالی است که راخوی درباره کاتالونیا در این باره مقاومت می‌کند.

رهبران کاتالان طرفدار استقلال می‌خواهند انتخابات محلی کاتالونیا را در 27 سپتامبر برای دادن رای دوفاکتو به استقلال این منطقه برگزار کنند.

سفر کامرون به مادرید در راستای سفرهای وی برای دیدار با رهبران اروپایی برای اعلام خواسته‌اش مبنی بر انجام اصلاحات در اتحادیه اروپا است.

وی وعده داده است که عضویت انگلیس در این بلوک را با برگزاری رفراندوم در سال 2017 به رای بگذارد.

راخوی نیز گفت که دولت وی یک رویکرد منعطف و سازنده درباره درخواست انگلیس دارد اما علاقه‌مند به ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام

کد N945697

وبگردی