آفتاب
کمالوندی در گفت‌وگو با ایسنا:

طبق اعلام قبلی، ساخت واحد جدید نیروگاهی را در سال جاری آغاز می‌کنیم

طبق اعلام قبلی، ساخت واحد جدید نیروگاهی را در سال جاری آغاز می‌کنیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره‌ مراحل آماده‌ سازی ساخت دو واحد نیروگاهی توسط روسیه در ایران گفت: همانطور که قبلا اعلام کرده‌ایم کار ساخت و کلنگ‌زنی اولین واحد نیروگاهی در سال جاری و احتمالا در ماه‌های پایانی سال صورت خواهد گرفت.

بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویانان ایران(ایسنا)، با تاکید بر این‌که «مراحل آماده‌سازی تنظیم قراردادها، و مسائل ضروری برای آغاز طراحی در مسیر عادی خود پیش می‌رود» اظهار کرد: همان‌طور که قبلا هم گفته بودیم پیش‌بینی ما این است که در سال جاری شاهد کلنگ زنی دومین واحد جدید نیروگاهی در ساختگاه بوشهر باشیم و تلاش داریم این مساله مطابق با پیش بینی‌های ما انجام شود. اما الان زمان مشخصی برای آن نمی‌توانیم بگوییم.

به گزارش ایسنا‌؛ در روزهای اخیر سرگئی کرینکور، رئیس روس اتم به خبرنگاران روسی گفته است برنامه‌ی ویژه‌ای برای ساخت نیروگاههای جدید در بوشهر داریم و در حال حاضر تمام کارهای مقدماتی و آماده سازی مطابق با این برنامه انجام می‌شود و از روند کار و همکاری با شرکای (ایران) خود راضی هستیم.

ایران و روسیه آبان ماه سال 1393 توافق‌نامه‌ای برای همکاری در عرصه‌ی انرژی هسته‌ای و قرار دادی برای احداث 2 واحد جدید نیروگاهی در بوشهر با توان هزار مگاوات امضاء کردند. دو طرف تاکنون در حال تنظیم قراردادها و مذاکرات بر سر چگونگی شروع به ساخت این دو واحد نیروگاهی هستند.

انتهای پیام

کد N945637

وبگردی