آفتاب
«عادل الجبیر»:

توافق هسته‌ای ایران در برقراری ثبات در منطقه سهیم خواهد بود

توافق هسته‌ای ایران در برقراری ثبات در منطقه سهیم خواهد بود

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی اعلام کرد که توافق هسته ای ایران در برقراری امنیت و ثبات در منطقه سهیم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی پس از دیدار سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری این دیدار را مثبت توصیف کرد.

وی گفت: طرفین بر اهمیت انتخاب رئیس جمهوری در لبنان تاکید کردند و این دیدار بیانگر عمق روابط ریاض - واشنگتن است. اوباما و ملک سلمان مبارزه با تروریسم و همکاری نظامی دو کشور و همچنین حل بحران یمن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

عادل الجبیر با هدف سرپوش گذاشتن بر نقش ریاض در بحران سوریه و حمایت از گروه های تروریستی در این کشور مدعی شد: موضع عربستان در قبال سوریه تغییر نکرده است و راه حل بحران این کشور کناره گیری «بشار اسد» از قدرت است.

وزیر امور خارجه عربستان با اعلام اینکه پادشاه این کشور و رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با یکدیگر به موضوع توافق هسته ای ایران پرداختند و اوباما این اطمینان را به ریاض داد که این توافق مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شود گفت: ما معتقدیم توافق هسته ای ایران و ۱+۵ در برقراری امنیت و ثبات در منطقه سهیم خواهد بود.

کد N945406

وبگردی