آفتاب
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس خبر داد:

افتتاح فاز اول صحن حضرت زهرا (س) در رمضان آینده

افتتاح فاز اول صحن حضرت زهرا (س) در رمضان آینده

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس اعلام کرد که ایجاد اردوگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران عتبات عالیات خصوصا در ایام اربعین حسینی، در برنامه این ستاد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، جابر مهدی‌یار در جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد که حداقل دو اردوگاه در راستای خدمت‌رسانی به زائران، خصوصا در ایام برپایی همایش اربعین حسینی، در کربلا و نجف ایجاد می‌شود.

وی ارائه خدمات اسکان موقت، خوابگاهی و تغذیه را از طریق این اردوگاه‌ها را در ایام خاص سال، هدف اصلی چنین برنامه‌ای اعلام و اضافه کرد که تمام خیرین امکان همکاری و مشارکت در این اقدام را خواهند داشت.

مهدی‌یار همچنین با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ شیعه، شیعیان دوازده امامی برای بارگاه نورانی حضرت امام‌حسین(ع) ضریح می‌سازند، خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات روند 20 ساله‌ای را برنامه‌ریزی کرده بود که اکنون در پایان دهه اول هستیم.

او گفت: اکنون از بازسازی عتبات عالیات به سمت نوسازی و توسعه اماکن متبرکه و بارگاه نورانی امامان بزرگوار حرکت کرده‌ایم و این حرکت با همراهی مردم تداوم خواهد داشت.

مهدی‌یار از ساخت در‌های صحن حضرت زهرا(س) مربوط به حرم مطهر حضرت علی(ع) خبر داد و گفت: برای این کار هنرمندانه که در در حرم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) انجام می‌شود، از هنرمندان خاتم‌کار شیرازی نیز دعوت شده است.

وی با اشاره به احداث صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی، اضافه کرد: خیمه‌گاه و تل زینبیه در این صحن قرار خواهد داشت و یکی از اردوگاه مورد نظر برای زائران اربعین هم در این محدوده ایجاد می‌شود.

مهدی‌یار احداث صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف را یکی از کارهای ماندگار ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان و اضافه کرد: این صحن به مساحت هفت هکتار از بحر نجف تا مقام امام سجاد(ع) در چهار طبقه در حال احداث است و تمام امکانات رفاهی و زیارتی برای زائران تدارک دیده شده و فاز اول آن که تقریباً 50 درصد این صحن را تشکیل می‌دهد و در رمضان آینده افتتاح خواهد شد.

او با اشاره به نقش تاثیرگذار استان فارس در تمام فعالیت‌های انجام شده از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در عراق، گفت: تا امروز 28 هزار نفر در کشور برای مشارکت در بازسازی به عراق اعزام شده‌اند که 10 درصد از آنان از فارس بوده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در این جلسه ارائه گزارش‌ عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات را یکی از راهکارهای تشویق مردم جهت کمک به بازسازی حرم‌های اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: بارها احترام فراوان و عشق با شکوه مردم را نسبت به نمادی که برای حرم‌های مطهر ساخته شده است را دیده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمد رضایی ظرفیت مردمی را تکیه‌گاه تمام فعالیت‌های محوری در مسائل دینی و مذهبی عنوان و تصریح کرد: مردم ایران عشق و علاقه خود به اهل بیت(ع) را بارها نشان‌داده‌اند و نیازی به اثبات آن نیست.

وی در عین‌حال تاکید کرد که تمام نذورات مردمی باید در محل خود هزینه و صرف شود، گفت: اگر تمام عملکرد و فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات را به خوبی اطلاع‌رسانی کنیم، همراهی مردم هم بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

کد N945264

وبگردی