آفتاب
نیویورک تایمز خبر داد:

قرارداد یک میلیارد دلاری عایدی اوباما از سفر سلمان به واشنگتن

قرارداد یک میلیارد دلاری عایدی اوباما از سفر سلمان به واشنگتن

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به سفر پادشاه عربستان به آمریکا عنوان داشت که «باراک اوباما» در دیدار با «ملک سلمان» قرارداد یک میلیارد دلاری نظامی میان واشنگتن و ریاض را نهایی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، پنتاگون در حال نهایی ساختن یک توافق تسلیحاتی یک میلیارد دلاری با عربستان سعودی است تا این کشور را در نبرد علیه داعش و نیز جنگ یمن کمک کند، این قرارداد به احتمال زیاد در دیدار «ملک سلمان» با مقامات آمریکایی نهایی می شود. 

ملک سلمان، پاشاه عربستان، امروز جمعه به منظور دیدار با رئیس جمهور آمریکا و گفتگو با وی در مورد موضوعاتی همچون ایران، سوریه و یمن وارد واشنگتن شده است. 

نیویورک تایمز این خبر را به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کرده و می‌‌نویسد هدف از این توافق مطمئن ساختن عربستان سعودی درباره تفاهم هسته‌ای است که بین ایران و گروه ۱+۵ منعقد شده است.

مقامات می‌گویند جزئیات این در سفر ملک سلمان به آمریکا نهایی خواهند شد. این توافق باید قبل از اجرایی شدن توسط کنگره نیز تصویب شود. انتظار می‌رود اوباما و سلمان درباره آموزش‌های نظامی بیشتر که نیروهای آمریکایی برای سعودی‌ها ارائه خواهند کرد نیز گفتگو کنند.

این توافق تسلیحاتی، اگرچه بزرگترین توافق بین آمریکا و عربستان سعودی نیست، اما در دوره‌ای منعقد می‌شود که دولت اوباما به متحدین عرب خود وعده داده که از آنها در برابر آنچه تهدید ایران می‌نامند، پشتیبانی خواهد کرد.

این توافق تسلیحاتی شامل هواپیماهای جنگنده همچون اف ۳۵ نخواهد بودد. به گفته مقامات فروش تسلیحات به سعودی‌ها عمدتا شامل موشک‌هایی خواهد بود که در جنگنده‌های اف-۱۵ مورد استفاده قرار دارند.

کد N945236

وبگردی