آفتاب

نقض حقوق بشر علیه اقلیت مسلمان میانمار همچنان ادامه دارد

نقض حقوق بشر علیه اقلیت مسلمان میانمار همچنان ادامه دارد

مرکز جهانی روهینجا در گزارشی اعلام کرد که حقوق اقلیت مذهبی روهینجا در غرب میانمار همچنان نقض می‌شود و مسئولان محلی رهبری این اقدامات ناقض حقوق بشر را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، طبق گزارش این مرکز،‌ موارد زیادی از نقض حقوق بشر در حق اقلیت مسلمان میانمار در دوره زمانی اول می‌ تا پایان اوت گذشته مشاهده و گزارش‌هایی از شکنجه، قتل و بازداشت این اقلیت به دست مسئولان کشور ارائه شده است.

طبق این گزارش، بیش از200 گور دسته جمعی در مرز تایلند–مالزی با تعداد زیادی از اجساد قربانیان روهینجایی و نیز هشتاد اردوگاه دور افتاده کشف شده که پیشتر توسط قاچاقچیان برای فروش اعضای بدن اقلیت مسلمان میانمار از آنها استفاده می‌شد.

این گزارش نشان می‌دهد که طبق ارزیابی کارشناسان در منطقه، بیش از هزار روهینجایی حین فرار از خشونت‌های بوداییان به کشورهای همسایه با قایق‌های کوچک ماهیگیری و یا قایق‌های مستهلک، در دریا غرق شده‌اند.

تحقیقات مرکز مذکور نشان می‌دهد که مسئولان بومی به زور اقلیت مسلمان میانمار را مجبور به قبول کارت ویژه اتباع خارجی می‌کنند و در صورتی که شخصی این کارت را نداشته باشد نمی‌تواند به محله‌ها و روستاهای مجاور برود. حتی این اشخاص تهدید شده‌اند در صورتی که بر موضع خود پافشاری کنند و از قبول این کارت سرباز بزنند، از کشور اخراج خواهند شد.

مرکز جهانی روهینجا در سطوح مختلفی چون مسائل حقوقی، آموزشی و امدادرسانی به فعالیت مشغول است.

انتهای پیام

کد N945152

وبگردی