آفتاب

هشدار محقق تاریخ نسبت به مکر انگلیسی‌ها در ایران

هشدار محقق تاریخ نسبت به مکر انگلیسی‌ها در ایران

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با شاره به این‌که «انگلیسی‌ها همواره نقش اساسی در تحریف و تحقیر اسلام داشتند» گفت: تحقیر ملت ایران در تمام کارهای انگلیسی  در مقاطع مختلف دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، عباس سلیمی‌نمین در هفتمین مجمع عالی بسیج استان گیلان با بیان این‌که «انگلیسی‌ها با دو شیوه جنگ سخت و نرم وارد ایران شدند» ادامه داد: چگونگی ورود انگلیسی‌ها برای درهم شکستن اراده ها یا نقش آن‌ها برای تحمیل اراده ها بحث تاریخی است.

وی با اشاره به استعمار انگلیس در ایران گفت: انگلیسی‌ها نقش جدی در تحمیل قرار داد گلستان و ترکمنچای داشتند و یکی از عوامل اصلی این قراردادها علیه ایران، انگلیسی‌ها بودند.

وی از آن چه «تضعیف اراده ملت ایران برای پذیرش مذاکره با سلطه» خواند به عنوان یکی از ترفندهای انگلیسی‌ها علیه ایران یاد کرد و گفت: پیدایش اسرائیل هم برای تحقیر جهان اسلام بود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، با تاکید بر شناخت منکرات و تهدیدات گفت: جامعه‌ای که منکرات را خوب بشناسد جامعه ای آگاه و هوشمند است.

وی هم‌چنین با تاکید بر این‌که «دفاع نظام و اسلام اساسی ترین معروف در جهان است» یادآور شد: بر همگان واجب است که در برابر وابستگی ها و ذلت در برابر بیگانگان بایستند؛ چراکه امروزه دشمنان خیلی هوشمندانه عمل می کنند.

وی «بحث شکل گیری شبکه پنهان از نگاه مردم» را سیاست ضدبشری غربی ها در ایران خواند و گفت: دشمنان بدین طریق بدنبال آن هستند تا مردم را در تشخیص شان نسبت به مقامات سیاسی دچار مشکل کنند.

وی با بیان این‌که «دشمنان همواره اطلاعات کشور ایران را رصد می کنند» افزود: دشمنان جزئیات ساختاری کشور ما را به خوبی می شناسند اما متاسفانه ما هیچ گونه اطلاعاتی از ساختار کشور انگلیس نداریم.

انتهای پیام

کد N945136

وبگردی