آفتاب

هشدارهای پلیس درباره استفاده از دستگاه های خودپرداز

هشدارهای پلیس درباره استفاده از دستگاه های خودپرداز

اگر قرار است وجهی را دریافت کنیم ارائه شماره کارت و یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می کند و نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، تاریخ انقضاء و...، نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، اطلاعاتی چون رمز اول و دوم کارت، CVV۲، تاریخ انقضاء و ... مخصوص برداشت از حساب و یا خرید اینترنتی است که در ادامه و در ذیل، به نکاتی مهم در این رابطه اشاره می شود:

- جهت واریز وجه به حساب شما احتیاجی به مراجعه به دستگاه ATM نیست متاسفانه در مواردی به فرد مال باخته اعلام می شود برنده قرعه کشی شده، وی را با بهانه های مختلف پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می کنند.

- جهت اطمینان از واریز شدن وجه به حساب خود از گزینه نمایش و یا چاپ موجودی استفاده شود و نیازی به ورود به بخش انتقال نیست بنابراین اگر شخصی ما را ترغیب به وارد شدن به بخش انتقال کرد احتمالاً او کلاهبردار است پس دقت داشته باشید.

- از کارت بانکی خود جهت انجام مبادلات با حجم بالا استفاده نکنید و از اتصال حساب هایی با گردش مالی بالا به کارت بانکی خود پرهیز کنید.

- از در اختیار قرار دادن کارت عابربانک خود به افراد غیر پرهیز شود و در صورت مفقودی کارت بانکی نسبت به اعلام بموقع و در کمترین زمان ممکن به بانک صادر کننده کارت اقدام شود، می توان از طریق اینترنت بانک یا تلفن بانک نیز این کار را انجام داد تا از سوء استفاده های احتمالی پیشگیری صورت پذیرد، تقاضای افراد غیر جهت انجام امور بانکی توسط کارت عابر خود را رد کنید.

- بهتر است هنگامی که جهت انجام امور بانکی جلوی دستگاه ATM قرار دارید به گونه ای بایستید و یا دست خود را مانع قرار دهید تا افراد پشت سر شما رمز وارده توسط شما را نبینند.

- از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر خود جداً خودداری نمائید تا در صورت مفقودی و یا ربوده شدن کارت با حساب خالی خود مواجه نشوید.

- زبان انگلیسی دستگاه خودپرداز مخصوص کسانی است که به زبان فارسی آشنایی ندارند پس هرگاه شخصی از شما خواست زبان دستگاه را تغییر دهید، ممکن است هدفی خاص را دنبال کند.

کد N945068

وبگردی