آفتاب

اسنودن: ایده کلینتون از امن بودن سرور شخصی‌اش خیال خام بوده است

اسنودن: ایده کلینتون از امن بودن سرور شخصی‌اش خیال خام بوده است

کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای گفته است که اینکه هیلاری کلینتون از سرور شخصی استفاده کرده و گمان می‌کرده که امن است، ایده‌ای کاملا مضحک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره انگلیسی گفته است، این ایده که سرور ایمیل شخصی هیلاری کلینتون در زمان حضور وی در وزارت امور خارجه امن بوده است، "مضحک" است.

کلینتون در سال 2014 اسنودن را متهم کرده بود که عمدا به تروریست‌ها کمک کرده است. از آن زمان به بعد انتقادهای کلینتون کاهش یافت و گفت که ان اس ای باید شفاف‌تر عمل کند. حال کلینتون به دلیل ارسال ایمیل‌هایی با محتوای محرمانه و استفاده از سرور شخصی به شدت زیر فشار قرار دارد.

اسنودن در واکنش به رسوایی ایمیلی کلینتون گفت: این یک مشکل است چراکه هر فردی که اختیارات یک وزیر امور خارجه و یا یک مدیر ارشد در هر سازمانی را داشته باشد، میداند که باید اطلاعات محرمانه را مدیریت کند.

وی افزود: اگر یک کارمند معمولی در وزارت امور خارجه و یا سیا جزئیاتی درباره امنیت سفارتخانه‌ها را که ظاهرا در ایمیل او (کلینتون) بوده است، و یا اطلاعات دیدار محرمانه مقام‌های دولتی، مقام‌های دولت‌های خارجی و بیانیه‌های محرمانه را از طریق ایمیل ارسال کند، نه تنها شغل خود را از دست می‌دهد بلکه تحت پیگرد نیز قرار می‌گیرد.

اسنودن در پاسخ به این پرسش که آیا کلینتون عمدا امنیت ملی آمریکا را با سهل‌انگاری خود به خطر انداخته است، گفت که در جایگاهی نیست که بتواند به این سوال پاسخ دهد. وی همچنین درباره انتخاب سرور ایمیل کلینتون که "شبکه‌های پلت ریور" است، اظهارنظری نکرد.

وی افزود: زمانی که سیستم‌های غیرمحرمانه دولت آمریکا که کارمندان امنیت اطلاعات تمام وقت دارد، هر از گاهی هک می‌شود، این ایده که شخصی یک سرور شخصی در حمام بازسازی‌شده خود نگه دارد و گمان کند که کاملا امن است، مضحک است.

انتهای پیام

کد N945067

وبگردی