آفتاب
مصباحی‌مقدم در پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

زمانبندی اقتصاد مقاومتی ارائه نشده است/ در جنگ اقتصادی هستیم

زمانبندی اقتصاد مقاومتی ارائه نشده است/ در جنگ اقتصادی هستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: قوای کشور باید بی‌درنگ برای اقتصاد مقاومتی زمانبندی می‌کردند، اما هنوز طرح زمانبندی در این خصوص ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به مبحث اقتصاد مقاومتی و ابلاغ این سیاست توسط رهبر معظم انقلاب گفت: امروز ذخایر منابع نفت و گاز ایران در جهان اول است و ذخایر معدنی کشور نیز در سطح گسترده‌ای قرار دارد.

وی با بیان اینکه انسان ها، نخبگان و سرمایه های انسانی، سرمایه های صنعتی را به وجود می آورد، اظهار کرد: اگر از الگوی اقتصاد بومی پیروی کنیم، می توانیم ظرفیت‌سازی کنیم. ما پیش از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و از ابتدای انقلاب الگوی بومی در اقتصاد نداشتیم و تاکنون الگوهای سوسیالیستی و لیبرالیستی در اقتصاد استفاده، اما با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی یک مدل اقتصادی بومی و ایرانی طراحی شده است.

سخنگو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امروز در حال جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم، افزود: با پیروی از اقتصاد مقاومتی می توانیم در این جنگ دشمن را به شکست وادار کنیم.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم با اشاره به برگزاری همایش تهران در خصوص مسائل اقتصادی اضافه کرد: در این هما یش یکی از سخنرانان بحران های اقتصادی را لازمه توسعه اقتصادی اعلام می کرد، اما من باید بگویم بحران ها لازمه هر رشد اقتصادی نیست، بلکه این بحران ها لازمه اقتصاد لیبرال و سرمایه داری است. ما نباید قبول کنیم آنچه در اقتصاد غرب اتفاق افتاده، لازمه طبیعی اقتصاد است.

وی تاکید کرد: نباید بگوییم سرریز رشد اقتصادی برای فقرا است. این وعده اقتصاد غرب به مستضعفین است که بر مبنای بی عدالتی بنیان نهاده شده است، اما اقتصاد اسلامی از درون عدالت عبور می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ملت ایران از نظر انقلابی بودن الهام بخش منطقه و جهان شده است، اظهار داشت: با پیاده شدن اقتصاد مقاومتی می توانیم برای ملت های دیگر الهام‌بخش باشیم.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم تصریح کرد: قوای کشور باید بی درنگ برای اقتصاد مقاومتی زمان بندی می کردند ولی هنوز طرح زمان بندی در این خصوص ارائه نشده است.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی به سهم خود سال گذشته قانون رفع موانع تولید را برای اقتصاد مقاومتی تصویب کرد و از این جهت گامی در این راه برداشته است که البته کافی نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نمایندگان مجلس طرح هایی در این زمینه تهیه می کنند و همین قانون نیز ابتدا به عنوان طرح مطرح شد و سپس دولت نیز لایحه ارائه کرد.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم توضیح داد: یک باور در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و آن این است که لوایح دولت را به دلیل بـُعد کارشناسی قوی آن قابل اتکا تر می دانند، یعنی دولت باید گام نخست را بردارد و لایحه ای به مجلس ارائه دهد.

سخنگو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد تاسیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را ارائه دادیم، اما با مخالفت برخی دولتمردان روبرو شد، خاطرنشان کرد: امروز با تاکید رهبر معظم انقلاب دولت باید به تاسیس به این ستاد اهتمام کند.

کد N945009

وبگردی